اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد:

زندانیان نیازمند را دریابیم/ تقدیر از برگزاری جشن گلریزان‌

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد گفت: زندانیان جرایم غیر‌عمد نیازمندان واقعی هستند که با تلاش برای آزادی آنها باید در این وضعیت حساس آنها را دریابیم.

زندانیان نیازمند را دریابیم/ تقدیر از برگزاری جشن گلریزان‌

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری شب گذشته در هفتمین همایش جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیر‌عمد کمک به زندانیان را لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: برگزاری این نوع همایش‌ها و جشن‌های گلریزان باعث ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری می‌شود که رشد و تعالی انسان‌ها را در دنیا و آخرت به همراه دارد.

وی با تاکید بر سفارش دین مبین اسلام به انجام کارهای نیک و خداپسندانه افزود: برگزاری جشن گلریزان باعث جذب کمک‌های خیرین و انسان‌های نوع‌دوست می‌شود.

وی ادامه داد: انسان‌ها باید بری خود باقیات‌الصالحات داشته باشند و چه کاری بهتر از دستگیری نیازمندان آن هم کسانی که معصر آبرومند هستند می‌توان انجام داد.

نماینده ولی‌فقیه در یزد بیان کرد: اگر کسی برخلاف صفات نیک حرکت کند رشد و سعادت خود را تباه کرده و انسانیت خود را پایمال می‌کند.

ناصری با بیان اینکه کسی حق ندارد در ماه مهمانی خدا بخل بورزد گفت: انسان مومن باید بر اساس تمکنی که هم خودش استفاده کند و هم برای کمک به دیگران به کار گیرد.

استاندار یزد هم در ادامه این همایش گفت: برپایی جشن گلریزان نیازمند مشارکت مادی و معنوی خیرین برای بازگشت زندانیان جرایم غیر‌عمد به کانون گرم خانواده است.

محمد‌رضا فلاح‌زاده افزود: به برکت انقلاب اسلامی و تلاش‌های مسئولین کارهای نیک و پسندیده ارزشمندی انجام می‌گیرد که برگزاری جشن گلریزان یکی از همین موارد است.

وی با بیان اینکه محوری‌ترین واجبات دین نماز است اظهار داشت: بهترین اعمال مستحبی هم کمک به مردم است که نزد خداوند از پسندیده‌ترین کارها است و در اسلام نیز به آن توصیه اکید شده است.

فلاح‌زاده ماه رمضان را فرصتی مناسب و ایده‌آل برای انجام کارهای خیر و انسان‌دوستانه دانست و تصریح کرد: حرکت و قدم نهادن در مسیر آزادی زندانیان جرایم غیر‌عمد جهاد فی‌سبیل‌الله است.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) بیان کرد: مومن واقعی کسی است که تعالیم قرآنی را راهنمای زندگی خود قرار دهد و از مستمندان دستگیری کند.

مدیر‌کل دادگستری استان یزد هم در این همایش از محکومیت مالی غیر عمد 174 زندانی در یزد خبر داد.

غلامحسین حیدری افزود: برای آزادی این تعداد از محکومین مالی غیرعمد به 163 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: از این تعداد محکوم مالی غیر‌عمد؛ تعداد 24 نفر محکوم مالی تصادف، 62 نفر محکوم مالی عدم پرداخت چک و 88 نفر نیز محکوم مالی عدم پرداخت مهریه و نفقه در زندان به سر می برند که فاقد سابقه کیفری هستند.

وی افزود: برای آزادی این تعداد به بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز بود که با تلاش و کوشش کمیته صلح و سازش ستاد دیه و با اخذ رضایت از شاکی و گذشت از دریافت بخشی از دیه این رقم به بیش از 163 میلیارد ریال کاهش یافت.

مدیر‌کل دادگستری یزد بیان کرد: در سال گذشته نیز تعداد 179 نفر محکوم مالی غیرعمد زندان‌های استان با پرداخت 26 میلیارد ریال آزاد شدند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت آزادسازی زندانیان نیازمند و محکومین غیر‌عمد گفت: مقدار پولی که در جشن گلریزان جمع می شود تنها برای محکومین مالی جرایم غیر‌عمد و کسانی که سابقه کیفری نیز نداشته باشند پرداخت خواهد شد.

وی در خاتمه افزود: هزینه برپایی این جشن نیز از محل ستاد دیه و کمک‌های مردمی تامین نمی‌شود بلکه دادگستری برای این کار و کمک به زندانیان نیازمند هزینه می‌دهد تا پولی که جمع‌آوری می‌شود در راه خودش خرج شود. 

انتهای‌پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول