اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهبندان خبر داد

بهره‌مندی بیش از 700 حادثه‌دیده از خدمات هلال‌احمر نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال‌احمر نهبندان گفت: در سه ماه نخست سال جاری بیش از 700 نفر از خدمات امدادی جمعیت هلال‌احمر این شهرستان بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی بیش از 700 حادثه‌دیده از خدمات هلال‌احمر نهبندان

حسین رضایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار کرد: خدمات امدادی جمعیت هلال‌احمر نهبندان برای 250 خانوار در راستای کمک‌ به حادثه‌دیدگان در سیل، حوادث جاده‌ای و آتش‌سوزی بوده است.

وی با بیان اینکه 20 درصد خدمات امدادی جمعیت هلال‌احمر شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی مربوط به اسکان حادثه‌دیدگان از طوفان و دیگر حوادث بوده است، ادامه داد: 80 درصد دیگر خدمات امدادی بعد از ایام تعطیلات نوروز برای حادثه‌دیدگان سیل، آتش‌سوزی و حوادث جاده‌ای انجام شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهبندان تصریح کرد: پایگاه امداد و نجات جاده‌ای مسجد حضرت ابوالفضل (ع) واقع در کیلومتر 12 محور نهبندان به زاهدان در ایام عید توانسته به 55 خانواده با جمعیت 250 نفر اسکان داده و خدمات امدادی ارائه کند.

رضایی تصریح کرد: در ابتدای سال جاری بر اثر جاری شدن سیل و ایجاد خسارت در روستای طبسین نهبندان و روستای خارکک سربیشه جمعیت هلال‌احمر این شهرستان خدمات و کمک‌های امدادی خود را به حادثه‌دیدگان سیل ارائه کردند.

وی افزود: توزیع بیش از 52 تخته چادر امدادی، 70 تخته پتو، 500 قوطی کنسروجات، 30 کیلوگرم چای، 400 کیلوگرم برنج، 300 بسته غذایی و ‌هزار قرص نان از جمله خدمات و امکاناتی بود که توسط هلال‌احمر نهبندان به حادثه‌دیدگان ناشی از سیل ارائه شد.

رئیس جمعیت هلال‌‌احمر نهبندان اظهار کرد: هلال‌احمر شهرستان در سه ماه نخست امسال به هشت خانواده آسیب‌دیده از آتش‌سوزی با جمعیت حدود 50 نفر خدمات امدادی و اقلام اولیه مورد نیاز را ارائه کرده است.

رضایی از برگزاری هفت دوره 75 ساعته امداد و نجات برای امدادگران این شهرستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: یک دوره عمومی امداد و نجات 106 ساعته برای 32 نفر از برادران امدادگر نهبندان در سال جاری برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه دو دوره عمومی امداد و نجات 89 ساعته برای امدادگران نهبندان در سال جاری برگزار شده است، ادامه داد: 34 دوره آموزشی مبتنی بر نیاز محلی با عنوان‌های بهداشت، سلامت، خودامدادی، دیگرامدادی، مقابله با حوادث طبیعی، آشنایی با بلایای طبیعی و مهارت‌های زندگی در این شهرستان از ابتدای سال تاکنون برگزار شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهبندان اضافه کرد: در این 34 دوره آموزشی 180 ساعته آموزش‌های لازم ارائه شده است.

رضایی، ارسال 2 هزار و 700 پیامک، توزیع یک‌هزار و 200 بروشور آموزشی و برگزاری دو مانور امداد و نجات برای دو مدرسه نهبندان را از دیگر اقدامات هلال‌احمر شهرستان در سال جاری عنوان کرد.

وی هدف از برگزاری دوره‌های امداد و نجات را کسب آمادگی لازم آحاد مردم و امدادگران و افزایش آگاهی‌های آنان عنوان کرد و افزود: آمادگی افراد و نیروهای امدادی در زمان بروز حوادث یکی از عوامل مهم کاهش خسارات مالی و جانی برای حادثه‌‌دیدگان به شمار می‌آید.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهبندان تصریح کرد: ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به خطرات ناشی از وقوع سوانح و حوادث در کاهش اثرات بلایای طبیعی تأثیرگذار است.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول