اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تعاون روستایی نهبندان خبر داد

خرید توافقی 1000 تن محصولات کشاورزی در نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون روستایی نهبندان از خرید توافقی یک‌هزار و 19 تن انواع محصولات کشاورزی از کشاورزان و تولیدکنندگان این شهرستان خبر داد.

خرید توافقی 1000 تن محصولات کشاورزی در نهبندان

خلیل‌الله دورانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ‌گونه خرید تضمینی محصولات کشاورزی به ویژه گندم و جو در این شهرستان نداشتیم.

وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم 420 تومان و قیمت هر کیلوگرم جو 340 تومان اعلام شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون قیمت یک کیلوگرم گندم و جو در بازار آزاد به ترتیب 500 و 560 تومان است و به همین دلیل کشاورزان و تولیدکنندگان تمایلی برای فروش تضمینی محصولات خود ندارند.

رئیس اداره تعاون روستایی نهبندان افزود: بالا بودن قیمت نهاده‌های گندم و جو در خرید توافقی و پایین بودن این قیمت‌ها در خرید تضمینی سبب شده تا امسال هیچ‌گونه خرید تضمینی این محصولات را در شهرستان نداشته باشیم.

دورانی اضافه کرد: در خرید توافقی قیمت به صورت توافقی بین کشاورز و خریدار تعیین می‌شود و در راستای خرید توافقی محصولات، تمامی تشکل‌ها دخیل هستند.

وی از خرید توافقی یک‌هزار و 19 تن انواع محصولات کشاورزی از کشاورزان و تولیدکنندگان این شهرستان و شهرستان‌های مجاور توسط شبکه تعاون روستایی نهبندان خبر داد و گفت: این میزان خرید توافقی شامل 330 تن گندم، 495 تن جو و 184 تن پیاز، سبوس، کنستانتره و سیب‌زمینی است.

رئیس اداره تعاون روستایی نهبندان اظهار کرد: خرید توافقی محصولات کشاورزی می‌تواند در هر موقع از سال و یا تا پایان سال ادامه داشته باشد.

دورانی با اشاره به اینکه خرید محصولات تضمینی در این شهرستان توسط چهار مرکز خرید انجام می‌شود، تصریح کرد: تاکنون توسط این مراکز هیچ‌گونه خرید تضمینی حاصل نشده و شاید برخی از کشاورزان و تولیدکنندگان خودشان مستقیم محصولات کشاورزی خود را به سیلو تحویل داده‌اند.

وی افزود: در راستای خرید تضمینی گندم اداره غله، شبکه تعاون روستایی را به عنوان مباشر انتخاب می‌کند و خیلی از کشاورزان و تولیدکنندگان می‌توانند خودشان محصولات خود را به سیلوها تحویل دهند.

رئیس اداره تعاون روستایی نهبندان گفت: طی سال گذشته این شبکه به عنوان مباشر در نهبندان موفق به خرید تضمینی یک‌هزار و 335 تن گندم شد ولی در راستای خرید تضمینی جو هیچ‌گونه خریدی نداشتیم.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول