اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان خبر داد

برداشت حدود 680 تن خرما و عناب در نهبندان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نهبندان از پیش‌بینی برداشت 440 خرما و 239 تن عناب طی سال جاری در شهرستان نهبندان خبر داد.

برداشت حدود 680 تن خرما و عناب در نهبندان

محمد خیرخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: میانگین تولید نخل‌ها در هر هکتار 2 هزار و 800 کیلوگرم و تعداد نخل‌های شهرستان در هر هکتار 200 نخل است.

وی با اشاره به اینکه خرمای تولیدی از نخل‌های این شهرستان در اواخر شهریورماه برداشت می‌شود، تصریح کرد: بیشتر محصول برداشت شده از این نخل‌ها به سیستان و بلوچستان صادر می‌شود.

 

*پیش‌بینی برداشت 440 تن خرما در نهبندان

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان از پیش‌بینی تولید و برداشت 440 تن خرما طی سال جاری در این شهرستان خبر داد و افزود: 150 نخل بارور در این شهرستان وجود دارد که روزانه هر نخل 14 کیلوگرم بار می‌دهد.

خیرخواه تعداد نخل‌های غیر بارور در شهرستان نهبندان را 220 نخل عنوان کرد و گفت: ارقام خرمای تولیدی در این شهرستان نظیر ارقام محلی خاره‌خوش و پرکو و ارقام تجاری کبکاب و زاهدی هستند.

 

*برداشت 239 تن عناب در نهبندان

وی با بیان اینکه زمان برداشت عناب در خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان از اوایل مرداد ماه تا اواسط شهریورماه است، ادامه داد: برداشت عناب در استان و این شهرستان می‌تواند زمینه‌های اشتغال برای جوانان و خانواده‌ها را فراهم آورد.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان اظهار کرد: نهبندان بعد از شهرستان‌های بیرجند، سربیشه و درمیان بیشترین تولید عناب را در خراسان جنوبی دارد.

خیرخواه با اشاره به اینکه عناب تولیدی استان و شهرستان نهبندان به شهرهای خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران صادر می‌شود، تصریح کرد: برای بهره‌وری بیشتر و افزایش تولید و اشتغال در بخش کشاورزی باید به این بخش مهم اقتصادی توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول