اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگوی خواندنی فارس با فرماندار نهبندان مطرح شد

حجاب مسئله‌ای که بدحجاب‌ها هم دوستش دارند/ حجاب بوته خوش‌بوی گل عفاف

خبرگزاری فارس: فصل گرما آغاز شده و بازار بدحجابی در تابستان داغ و در این بین اینکه دستگاه‌های اجرایی به ویژه مسئولان فرهنگی برنامه‌ای برای کنترل بی‌حجابی و بدحجابی دارند یا خیر سؤالی است که در خبر فارس بررسی می‌شود.

حجاب مسئله‌ای که بدحجاب‌ها هم دوستش دارند/ حجاب بوته خوش‌بوی گل عفاف

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، با آغاز فصل تابستان همه ساله وضعیت پوشش در جامعه تغییر می‌کند، روسری‌ها کوتاه می‌شوند، آستین‌ها به آب می‌روند و آنهایی هم که از خرید لباس‌های با آستین کوتاه چشم می‌زنند در خیابان‌ها با بالابردن آستین‌ها جولان می‌دهند.

قصه برخورد با بدحجابی و بی‌حجابی هم که سر دراز دارد و متولی این بخش به واقع مشخص نیست. اما نیروی انتظامی در حد وظیفه خود نمود بیشتری دارد.

دستگاه‌های فرهنگی و دولتی که نقش‌ آنان کمتر به چشم دیده می‌شود گویا تنها به روز عفاف و حجاب بسنده می‌کنند.

در همین راستا فارس گفت‌وگویی به مناسبت روز عفاف و حجاب با فرماندار نهبندان انجام داده است.

حسین شرافتی‌راد‌ در گفت‌و‌گوی تفصیلی با خبرنگار فارس در نهبندان، به مناسبت روز عفاف و حجاب اظهار کرد: خداوند انسان را نیمی از جنس مرد و نیمی از جنس زن آفرید و آن هنگام که حضرت حق، روح اشرف مخلوقات را در کالبد این آفریده شگرف می‌دمید، به هر نیم موهبت‌هایی بخشید و هر کدام را نسبت به دیگری نیازمند کرد.

وی ادامه داد: امام‌علی (ع) می‌فرماید بهترین لباس، لباسی است که تو را از خدا به خود مشغول نسازد.

 

*فارس: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تا تأثیراتی دارد؟

شرافتی‌راد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تأثیر بسزایی در تحکیم بنیان خانواده و ایجاد امنیت و سلامت جامعه دارد لذا کوشش برای تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه سبب ارتقای فرهنگ عمومی و تحکیم بنیان خانواده می‌شود.

حجاب بوته خوش‌بوی گل عفاف محسوب می‌شود و اصالت زن مسلمان به عفت او است که حجاب مهم‌ترین رکن آن به شمار می‌رود.

زنان خوب میراث‌دار عفاف فاطمه زهرا(س) هستند، و در زمینه حجاب برتر باید بگوییم که حجاب برتر به زنان ما عفت، به مردان ما غیرت و به جامعه ما عزت می‌بخشد.

 

*فارس: رعایت حجاب زن در جامعه چه نقشی در جامعه دارد؟

شرافتی‌راد: حجاب علاوه بر دارا بودن آثار شخصی و شخصیتی نیز دارای آثار اجتماعی نیز است و اگر زنان جامعه باحجاب باشند هم مردان از نظر طهارت روح و جسم سالم می‌مانند و هم در جامعه سلامت خانوادگی حفظ می‌شود.

رعایت این مهم سبب می‌شود تا محیط خانواده متأثر از خودنمایی‌‌های عده‌ای از زنان بی‌حجاب و بدحجاب قرار نگیرد.

از طرفی بی‌حجابی سبب فلج شدن امنیت اخلاقی، معنوی و فرهنگی جامعه می‌شود که در نهایت فروپاشی اجتماع اسلامی را فراهم می‌آورد.

 

*فارس: مروجان بی‌حجابی و بدحجابی چگونه افرادی هستند؟

شرافتی‌راد: رواج‌دهندگان بی‌حجابی و بدحجابی افرادی بی‌ارزش و پوچی هستند که با انجام این امورات در حقیقت دین و شرف خود را در معرض فروش به بیگانگان قرار می‌دهند.

این دسته از افراد با بی‌توجهی به این واجب دینی در واقع از انسانیت نیز بویی نبرده‌اند و فرهنگ غنی و اعتقادات دینی خود را به فرهنگ‌های غربی فروختند.

مروجان بی‌حجابی و بدحجابی این مسئله را نشانه فرهنگ بالاتر و شخصیت برتر خود می‌پندارند اما با بررسی و مطالعه از جوامع مختلف به ویژه ملت‌های غربی در می‌یابیم که هر چه اعتقادات دینی جامعه‌ای قوی‌تر باشد فرهنگ آن جامعه بالاتر و شخصیت‌های برتری دارد.

مروجان بی‌حجابی و بدحجابی افراد ضعیفی هستند که اندیشه‌ها و تفکرشان را در اختیار دشمن و تفکرات غربی قرار داده و با انجام این مهم آب در آسیاب دشمن می‌ریزند.

*فارس: برای ترویج و تبیین فرهنگ عفاف و حجاب چه باید کرد؟

شرافتی‌راد: امر به عفاف و حجاب از مهم‌ترین معروفات دینی است که مردم جامعه اسلامی باید نسبت به آن احساس مسئولیت داشته باشند.

برای ترویج و تبیین فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باید ابتدا این مهم را از خود آغاز کنیم و با عمل خویش درصدد تحقق این مهم برآییم.

والدین در راستای رعایت بحث عفاف و حجاب فرزندانشان در محیط خانواده و اجتماع باید آنها را نسبت به آثار حجاب و عفاف آشنا و آگاه سازند و بر الگوبرداری خود و فرزندان خود از زندگی و سیره ائمه (ع) به ویژه حضرت فاطمه (س) تاکید ورزند.

 

*فارس: دشمن از رواج بی‌حجابی و بدحجابی چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

شرافتی‌راد: دشمن به خوبی دریافته که اگر بحث عفاف و حجاب و این نقطه استراتژیک را مورد هدف قرار دهد سبب تباهی یک خانواده و در مجموع جامعه می‌شود.

ترویج بی‌حجابی و بدحجابی و اشاعه بی‌بند و باری در جامعه یکی از اهداف دشمن در جنگ نرم به شمار می‌رود و دشمن از این طریق درصدد از بین بردن هویت اسلامی زنان و آن جایگاه رفیع زن است.

دشمن در حقیقت با رواج این امورات و برنامه‌های ضد اسلامی و فرهنگی خواستار سقوط بنیان خانواده به عنوان اساسی‌ترین رکن جامعه است.

افراط و تفریط‌ها درغرب به ویژه در بحث عفاف و حجاب سبب شده که این جوامع به بیراهه روند.

انتهای پیام/ر20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول