اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دیوان شعر شهادت بسته نمی‌ماند

جانباز 70 درصد بهشهری آسمانی شد

خبرگزاری فارس: یکی از جانبازان 70 درصدی بهشهری به صف شهدای اسلام پیوست و با شهادتش‌ نشان داد که دیوان شعر شهادت بسته نشده است.

جانباز 70 درصد بهشهری آسمانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، سیدابراهیم جعفرنژاد جانباز 70 درصد بهشهری است که پس از 25 سال تحمل رنج ناشی از اصابت ترکش و ضایعه نخاعی، شب گذشته به دیار حق شتافت.

جانباز سیدابراهیم جعفرنژاد متولد 1347 روستای علی تپه بهشهر است.

بعد از انقلاب و شروع جنگ با اخذ مدرک سیکل، در پی ندای امام خمینی (ره) مبنی بر حضور جوانان در جبهه‌های جنگ، حضور در جبهه را به سر کلاس درس ترجیح می‌دهد.

با توجه به سن کم به عنوان یک بسیجی رزمنده بی‌سیم‌چی گردان‌های امام محمد باقر(ع) و مسلم بن عقیل لشکر 25 کربلا از استان مازندران در عملیات‌های زیادی همچون بدر ، خیبر و والفجر8 و... شرکت می‌کند.

این رزمنده دلاور بعد از پنج سال حضور در جبهه، در سال 1365 به عضویت کمیته انقلاب اسلامی استان مازندران در می‌آید و از طریق کمیته به لشکر 28 روح الهن منتقل می‌شود.

با توجه به داشتن حکم فرماندهی از فرماندهی وقت کل سپاه، فرمانده یکی از گروهان‌ها و بعد از چهار ماه جانشین گردان محرم از لشکر 28 روح الهت در خطوط مقدم منطقه عملیاتی کربلای 5 – شلمچه مستقر می‌شود.

در نخستین شب عملیات والفجر 8 هنگام عبور از رودخانه اروند، گلوله‌ای به کتف او اصابت می‌کند، ولی با همان شرایط تا فتح فاو پیش می‌رود.

شهید جعفرنژاد به گفته دوستان و همرزمانش نه تنها در زمان جنگ بلکه پس از جانباز شدن، روحیه بسیار بالایی داشت و با چهره گشاده و پر انرژی خود الگوی خوبی برای سایر جانبازان بود.

پیکر این جانباز شهید، ساعت 17 امروز از مقابل بیمارستان امام خمینی (ره) بهشهر به سوی بهشت فاطمه(س) تشییع و در گلزار شهدای بهشهر به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول