اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام محمد مقدم در مراسم بزرگداشت آیت‌الله صدوقی:

مردم دوستی ویژگی بارز شهید صدوقی بود

خبرگزاری فارس: معاون بین‌الملل موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: تهذیب نفسانی شهید محراب و نیز تلاش در تقویت ویژگی‌های انسانی، وی را به انسانی مردم‌گرا، مردم دوست و قوی تبدیل کرده بود.

مردم دوستی ویژگی بارز شهید صدوقی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام محمد مقدم  در مراسم بزرگداشت چهارمین شهید محراب در مسجد حظیره یزد با اشاره به بهره‌گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان بر خودسازی و تهذیب نفس انسان‌ها تاکید کرد.

وی افزود: شهید محراب و فرزند برومندش عمر بابرکت خویش را با صفا و صمیمیت در راه خدمت به مردم و این شهر به کار گرفتند.

مقدم همچنین با اشاره به ویژگی‌های انسان و خلقت انسان نسبت به سایر موجودات، بیان کرد: زمانی که در پاسداشت یک عالم ربانی صحبت می‌شود آنچه که دارای اهمیت است پرداختن به جایگاه انسان و انسانیت است.

حجت‌الاسلام مقدم با بیان اینکه انسان ویژگی‌های خاصی دارد که نسبت به سایر موجودات متمایز است، عنوان کرد: خداجویی، داشتن عشق، تکامل زمانی و قدرت تشخیص و انتخاب از ویژگی‌های انسان است که باعث تمایز آن از دیگر انسان‌ها می‌شود.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) تصریح کرد: انسان مسلمان اجازه ندارد دو روز مساوی داشته باشد و باید با تحرک در پی رشد و تکامل باشد.

مقدم خاطرنشان کرد: رشد انسان در اراده و حرکت ارادی و آزادی و نیز حرکت برای آزادی است و اگر غیر از این باشد به بیراهه می‌رود.

معاون بین‌الملل موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) با نفی اجبار در دین اسلام، اظهار داشت: جوامعی که تلاش می‌کنند یک موضوعی مثل ایمان را به زور در جامعه شکل بدهند و حاکم کنند به جای ایمان، بی‌ایمانی را ترویج می‌دهند و حاکم می‌کنند.

وی بیان داشت: نمی‌شود پر و بال جامعه‌ای را بست و انتظار پرواز و تکاپو، رشد و ترقی داشت، آن چیزی به انسان نشاط می‌دهد که انسان قدرت انتخاب داشته باشد.

مقدم افزود: انسان باید قدرت انتخاب داشته باشد، پویایی داشته باشد، تحرک و تلاش برای تکامل داشته باشد و اگر خدشه به این ویژگی‌های خدادادی وارد شود، باعث خمودگی انسان و خمودگی در تمامی عرصه‌ها می‌شود.

وی همچنین با اشاره به موضوع عشق در وجود انسان یادآور شد: انسان به خدا محتاج است و خداوند به انسان مشتاق و عشق و دوست داشتن بهترین ویژگی‌هاست که فقط در انسان وجود دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: عشق به معشوق باعث می‌شود که انسان از هر چیزی حتی وجود خودش برای رسیدن به معشوق دست بکشد و نمونه بارز آن حضرت علی (ع) است که در نماز تیر از پایش بیرون کشیدند و متوجه نشدند.

وی بیان کرد: تهذیب نفسانی شهید محراب و نیز تلاش در تقویت ویژگی‌های انسانی وی را به انسانی مردم‌گرا، مردم دوست و قوی تبدیل کرده بود.

در این مراسم که با حضور گسترده مردم یزد برگزار شد، نیروهای نظامی و انتظامی، مسئولان استانی و جمعی از طلاب و روحانیون حضور داشتند.

چهارمین شهید محراب، آیت‌الله محمد صدوقی در 11 تیرماه سال 61 مصادف با دهم ماه رمضان در مسجد مصلی یزد در حالی که نمازجمعه را برگزار کرده بود،‌ به دست منافقان کوردل به مقام رفیع شهادت نائل شد و در مسجد حظیره یزد به خاک سپرده شد.

انتهای‌پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول