اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس جمهور

واحد بنزین‌سازی پالایشگاه شهید تندگویان رسماً به‌ بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: واحد بنزین‌سازی پالایشگاه شهید تندگویان تهران لحظاتی پیش با هدف تولید روزانه 2.8 میلیون لیتر بنزین با کیفیت به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

واحد بنزین‌سازی پالایشگاه شهید تندگویان رسماً به‌ بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محمود احمدی‌نژاد که به‌منظور بهره‌برداری رسمی از واحد بنزین‌سازی پالایشگاه شهید تندگویان تهران به شهرستان ری سفر کرده با حضور در پالایشگاه تهران از این طرح که با هدف تولید روزانه 2.8 میلیون لیتر بنزین با کیفیت احداث شده بود، به‌طور رسمی بهره‌برداری کرد.

رئیس جمهور و هیئت همراهش در بدو ورود مورد استقبال استاندار تهران، فرماندار شهرستان ری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.

محمود احمدی‌نژاد پس از اتمام بهره‌برداری از طرح‌های مختلف پالایشگاه شهید تندگویان تهران با حضور در جمع متخصصان، مسئولان، مدیران و پرسنل وزارت نفت و پالایشگاه شهید تندگویان به سخنرانی می‌پردازد.

این گزارش حاکی است، طرح بنزین‌سازی پالایشگاه شهید تندگویان تهران با اتکا به همت متخصصان داخلی به بهره‌برداری رسید.

واحد ایزومریزاسیون طرح بنزین‌سازی پالایشگاه شهید تندگویان تهران دارای سیستم غربال جاذب‌های مولکولی است که از طریق آن واحد ایزومریزاسیون، بنزین‌های دارای اکتان پایین را جدا می‌کند و دوباره به خط اول واحد بازمی‌گرداند و از این طریق عدد اکتان بنزین به نحو قابل ملاحظه افزایش می‌یابد.

پروژه بنزین‌سازی پالایشگاه شهید تندگویان تهران با هدف ارتقای کیفیت بنزین تولیدی این پالایشگاه (با افزایش عدد اکتان نفتای سبک) اجرایی شده است که با راه‌اندازی این واحد، عدد اکتان بنزین تولیدی این پالایشگاه از 64 به 88 ارتقا می‌یابد.

این طرح که به منظور افزایش کیفیت بنزین تولیدی این پالایشگاه اجرایی شده است، دارای واحد تصفیه نفتای سبک به ظرفیت 18 هزار بشکه در روز، ایزومریزاسیون با ظرفیت 18 هزار بشکه در روز و واحدهای جانبی مانند تولید گاز ازت به ظرفیت یک هزار نرمال مترمکعب گاز در ساعت و دو مخزن جدید هر یک با ظرفیت 80 هزار بشکه است.

نفتای سبک در مرحله اول به واحد تصفیه نفتای سبک ارسال شده و گوگرد، ترکیبات نیتروژنی و اکسیژنی و فلزات سنگین آن که به عنوان سم برای کاتالیست‌های واحد ایزومریزاسیون محسوب می‌شود، حذف، سپس به عنوان خوراک به واحد ایزومریزاسیون ارسال می‌شود که در آنجا با افزایش عدد اکتان، بنزین تولیدی به بالاترین کیفیت می‌رسد.

بهینه‌سازی فرآورده‌های پالایشگاه تندگویان نخستین طرح ماندگار دولت است

طرح بهینه‌سازی و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه شهید تندگویان تهران به عنوان اولین طرح مهر ماندگار دولت است.

با اجرای این طرح روزانه 8 میلیون لیتر گازوئیل کم گوگرد و 5 میلیون لیتر نفت سفید وارد چرخه تولید فرآورده نفتی کشور شد.

ساخت پمپ‌های API برای نخستین بار در کشور، ساخت دمنده گریز از مرکز برای اولین بار در کشور، ساخت سیستم‌های کنترلی DCS و ESD به دست متخصصان داخلی از طراحی تا ساخت، ساخت کامل پکیچ دانه‌بندی گوگرد با ظرفیت 720 تن در روز، بیشترین مصرف کاتالیست ساخت داخل، ساخت و طراحی برج‌ها،‌ مبدل‌ها و فن‌های هوایی در داخل کشور و ارتقای توان ساخت داخل از 46 درصد به 61 درصد از مهم‌ترین ویژگی‌های طرح بهینه‌سازی و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه شهید تندگویان تهران است.

با راه‌اندازی واحد گوگردزدایی از گازوئیل با ظرفیت 53 هزار بشکه در روز (گازوئیل تولیدی با کمتر از 10 پی‌پی‌ام مطابق استاندارد یورو پنج)، واحد سولفور ریکاور با ظرفیت 110 تن گوگرد و واحد استحصال گوگرد با ظرفیت 212 تن گوگرد در روز، تمام 14 واحد طرح بهینه‌سازی و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه شهید تندگویان در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیریت مصرف انرژی، کاهش تولید سوخت ضایعات، ارتقای استانداردهای زیست محیطی و تولید فرآورده‌های نفتی با استاندارد یورو پنج از مهم‌ترین ویژگی‌های این پروژه است.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول