اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه:

فعالیت برخی بازارها در ایام شهادت ائمه تأسف‌بار است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه گفت: در برخی شهرهای ما به بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی به خصوص ایام وفات ائمه توجه چندانی نمی‌شود به طوری که برخی بازارهای ما در ایام شهادت همچنان فعال هستند.

فعالیت برخی بازارها در ایام شهادت ائمه تأسف‌بار است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه سید محمد حسینی‌طلب در حاشیه نشست ستاد ساماندهی شئون اجتماعی شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: ماه مبارک رمضان مورد تکریم الهی است و به طوری که نفس کشیدن ما نیز عبادت محسوب می‌شود و به همین جهت باید سعی کنیم حداکثر استفاده معنوی را از این ماه پر برکت ببریم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه با اشاره به ویژگی‌های خاص ماه رمضان نسبت به سایر ماه‌ها افزود: در این ماه انسان در برابر طبیعی‌ترین حالت‌ها مثل خوردن و آشامیدن مقاومت می‌کند تا بر هواهای نفسانی غلبه کند.

حسینی‌طلب با بیان اینکه در این ماه پر خیر و برکت مناسبت‌های بزرگی چون ولادت امام حسن، شب‌های قدر و روز قدس واقع شده‌اند، تاکید کرد: برگزاری این مناسبت‌ها باید با شکوه هر چه تمام‌تر انجام شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم که نهادهای مسئول نسبت به برگزاری مناسبت‌های مذهبی همت و اراده بیشتری از خود نشان دهند.

حسینی‌طلب در ادامه با بیان مظلوم واقع شدن ولادت امام حسن نسبت به سایر ائمه ابراز امیدواری کرد که سخنرانان و مداحان اهل‌بیت در مراسم‌ها با برشمردن خصایص و ویژگی‌های آن امام همام سعی در معرفی هر چه بیشتر  شخصیت این امام بزرگوار داشته باشند.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه عنوان داشت: در شهرهای ما به بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی به خصوص ایام وفات ائمه توجه چندانی نمی‌شود به طوری که بازارهای ما در ایام شهادت همچنان فعال هستند و این مسئله برای جامعه ما تأسف‌بار است.

وی ابراز داشت: نهادهای مسئول باید با همکاری بازاریان نسبت به سیاهپوش کردن و تعطیلی بازار در ایام شهادت ائمه اقدام کنند تا فرهنگ بزرگداشت شهادت‌ها در استان و شهر ما مانند سایر شهرهای کشور به وجود آید.

حسینی‌طلب از مسئولان هیئت‌های مذهبی خواست که در برنامه‌های خود از مداحان خوش نام و بدون حاشیه استفاده کنند تا مردم بتوانند در فضایی معنوی از فیوضات این ماه مبارک و جلسات عزاداری بهره برند.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول