اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی استاندار هرمزگان تاکید کرد

ایجاد شورای مرکزی "اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت"

خبرگزاری فارس: مشاور عالی استاندار هرمزگان گفت: ایجاد شورای مرکزی "اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت" محسوس و مورد تاکید است.

ایجاد شورای مرکزی "اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت"

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی علامه‌زاده عصر سه‌شنبه در نشستی با مدیران دستگاه‌های فرهنگی با اشاره به برگزاری جلسه "اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت" با بیان اینکه خانواده‌های شهدا مانند گنج‌های ارزشمندی در میان جامعه هستند، اظهار داشت: فرهنگ شهادت باید به خوبی و به صورت بسیار ستودنی مورد احترام و عزت قرار گیرد.

وی بر توسعه و افزایش آثار مختلف فرهنگی هنری مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های مختلف آشناسازی نسل‌های آینده با فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت است.

به گفته مشاور عالی استاندار هرمزگان، متاسفانه آثار تولید شده در این حوزه جواب‌گوی نیازها نیست و باید دستگاه‌های مربوطه به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

علامه‌زاده اضافه کرد: اگر همگان وظیفه خود را در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت به نحو احسن به انجام برسانند بدون شک بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت زمانی معنای واقعی خود را خواهد یافت که به دغدغه اصلی تمام آحاد جامعه و به خصوص مسئولان تبدیل شود.

مشاور عالی استاندار هرمزگان بر ضرورت ایجاد یک شورای مرکزی جهت سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و جمع‌بندی مباحث مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

وی گفت: همت و عزم جمعی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین مسائلی است که دستگاه‌هایی همانند اداره‌کل فرهنگ و ارشاد باید بدان توجه داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه شاهد تدریس مباحثی مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس و دانشگاه‌ها هستیم، گفت: این میزان نمی‌تواند تاثیر عمیقی را که انتظار می‌رود بر جای بگذارد و ضرورت دارد در این خصوص بازنگری جدی صورت گیرد.

علامه‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: انقلاب ما در واقع هر چه دارد از فرهنگ شهادت و ایثار است چرا که بارها و بارها طبق تاکیدات و فرمایشات امام خمینی این انقلاب هر چه دارد از شهدا دارد.

وی در عین حال اضافه کرد: نمی‌توان گفت که اشاعه و ترویج فرهنگ شهادت وظیفه یک دستگاه خاص است بلکه در این مبحث باید تمام دست‌اندرکاران وارد عرصه شوند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول