اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی شهرستان ورامین:

ایجاد امنیت یک پروسه تدریجی است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان ورامین با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در نیروی انتظامی این شهرستان گفت: ایجاد امنیت یک پروسه تدریجی است.

ایجاد امنیت یک پروسه تدریجی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مسعود صامتی که به عنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ورامین سخن می‌گفت با اشاره به اهمیت بحث تجهیزات در نیروی انتظامی اظهار داشت: با دست خالی انجام ماموریت بسیار سخت و وجود تجهیزات برای پلیس یک مساله غیرقابل انکار است.

فرمانده انتظامی شهرستان ورامین با بیان اینکه بیشترین گلایه‌ای که از پلیس می‌شود عدم حضور گشت پلیس در برخی مناطق است، افزود: باید دقت کرد که در این مساله اهم فی الاهم می‌شود، یعنی برخی مکان‌ها نیاز به حضور دائمی گشت دارد و در برخی از مناطق و راه‌های مواصلاتی این نیاز کمتر احساس می‌شود.

صامتی سپس از دستگیری متهمی که سال‌ها فراری بوده خبر داد و گفت: چندی قبل این متهم را از طریق پشتیبانی بالگرد و انجام عملیاتی حساب شده دستگیر کردیم.

این مسئول امنیتی شهرستان سپس به ارائه آماری بین بهار سال 91 و زمستان سال 90 پرداخت و گفت: در این دو زمان وقوع سرقت از منازل دو درصد کاهش، وقوع سرقت از مغازه‌ها 28 درصد کاهش، پیشگیری از کیف‌قاپی 68 درصد کاهش، سرقت احشام 62 درصد کاهش، کشف سرقت از اماکن 146 درصد افزایش، کشف خودروهای مسروقه 15 درصد افزایش، کشف جیب‌بری 100 درصد افزایش و کشف سرقت از داخل خودرو 28 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: آمارها حاکی از کاهش در وقوع و افزایش در کشفیات است و این یعنی در شهرستان به سوی امنیت فراگیر در حال حرکت هستیم، البته امنیت یک پروسه تدریجی و زمان‌بر است و زمانی که میزان کشفیات بالا می‌رود به تدریج آن فرد خلافکار متوجه می‌شود این مکان برای خلاف امن نیست و یا به مکان دیگری می‌رود و یا دست از خلاف بر می‌دارد و امنیت حاصل می‌شود.

صامتی از افزایش 11 درصدی کشف متهمین جرائم مربوط به عنف خبر داد و گفت: وقوع این جرائم بهار امسال نسبت به سال گذشته 38 درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان ورامین سپس از برخورد شدید با تخلفات صنفی خبر داد و تصریح کرد: اگر در برخی از اماکن صنفی قوانین نقض شوند و نسبت به هشدارهای نیروی انتظامی نیز بی‌اهمیتی شود آن واحد صنفی پلمپ و در نهایت شخص مسئول دستگیر و تحویل مراجع قضایی می‌شود.

انتهای پیام/ل20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول