اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

تشکل‌های مردم‌نهاد ضامن ایجاد امنیت اجتماعی هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار کهگیلویه گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد به عنوان ارگان‌های نشأت گرفته از بدنه اجتماع می‌توانند یکی از کانال‌های اصلی ارتقای سطح شهروندی و به تبع آن ارتقای امنیت اجتماعی باشند.

تشکل‌های مردم‌نهاد ضامن ایجاد امنیت اجتماعی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید ناصر رضایی عصر یکشنبه در حاشیه نشست کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: امروزه با پیشرفت جوامع انسانی در حوزه‌های مختلف تحولات جدیدی نیز به وقوع می‌پیوندد که در پی آن بسترهای جدیدی در بحث امنیت اجتماعی به وجود می‌آید.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه امنیت اجتماعی در مقابل نابهنجاری‌های اجتماعی و عوامل مخل امنیت و آسایش جامعه معنا پیدا می‌کند، اضافه کرد: باید شناسایی و آسیب‌شناسی انحرافات اجتماعی در اولویت کار نهادهای مرتبط با این امر قرار گیرد.

رضایی با مهم و حساس دانستن مباحث و مصوبات کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی تاکید کرد: حضور اعضای این کمیسیون باید مداوم و همراه با ارائه راهکارهای علمی باشد تا خروجی این جلسات اثربخشی بیشتری داشته باشد.

فرماندار کهگیلویه در ادامه با اشاره به اینکه تکریم شهروندان و مشارکت آنها در انجام امور می‌تواند به حل بسیاری از معضلات اجتماعی کمک کند، عنوان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که با آگاهی‌بخشی و تکریم شهروندان، مشارکت آنان را برای انجام امور و حل نابهنجاری‌ها جلب کنیم.

وی با مهم و اثربخش دانستن نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه‌های مختلف و به خصوص در ارتقای سطح فرهنگ جامعه، تصریح کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان حلقه واسط دولت و بدنه جامعه خواهند توانست نقش مؤثر و پررنگی در شهروندپروری داشته باشند.

رضایی گفت: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان ارگان‌های نشأت گرفته از بدنه اجتماع می‌توانند یکی از کانال‌های اصلی ارتقای سطح شهروندی و به تبع آن ارتقای امنیت اجتماعی باشند.

فرماندار کهگیلویه بدترین دیدگاه در مورد ارتقای امنیت اجتماعی را تکیه بر قوه قهریه دانست و افزود: هرچه کشورها به لحاظ اجتماعی توسعه یافته‌تر باشند و آموزه‌های دینی جا افتاده‌تر باشد اتکای به قوه قهریه برای ارتقای امنیت اجتماعی کمتر خواهد شد.

این مقام مسئول در شهرستان کهگیلویه با بیان اولویت‌دار بودن کارهای فرهنگی در ارتقای سطح امنیت اجتماعی، متذکر شد: باید به گونه‌ای حرکت کنیم که مردم در ورطه ناامنی کاذب نیافتند چراکه احساس ناامنی از خود ناامنی زیان‌بارتر است.

فرماندار کهگیلویه استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی را در ارتقای سطح امنیت اجتماعی بسیار مؤثر دانست و عنوان کرد: امیدواریم که دانشگاه‌ها و اساتید با احساس مسئولیت همچنان یاری‌رسان نهادهای فرهنگی در جهت تحقق امنیت اجتماعی باشند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول