اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران:

عمران و آبادانی بدون امنیت اجتماعی معنایی ندارد

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران با اشاره به اهمیت برقراری و ارتقای امنیت اجتماعی گفت: عمران و آبادانی یک طرف و امنیت و آسایش مردم در طرف دیگر قرار دارد.

عمران و آبادانی بدون امنیت اجتماعی معنایی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، محمد شفیعی ظهر امروز در نخستین جلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی گچساران اظهار کرد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب در برگزاری این جلسات باید عوامل مخل امنیت اجتماعی شهرستان که به طور معمول بر اساس شرایط اجتماعی هر جامعه مختلف بوده شناسایی شود.

وی تصریح کرد: بعد از شناسایی آسیب‌ها، در هر جلسه مشکلات بر اساس اولویت مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

امنیت تضمین‌کننده بقا و پایداری جوامع است

فرماندار گچساران و رئیس کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی این شهرستان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، سپاه، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان، دادگستری، دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر را از جمله اعضای این کمیسیون اعلام کرد.

شفیعی ابراز داشت: زمان برگزاری این جلسات دو ماه یکبار بوده اما ممکن است بر اساس ضرورت کار، به صورت ماهانه برگزار شود.

وی دستور کار نخستین جلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی گچساران را آشنایی با موضوعات و شرح وظایف اعضا عنوان کرد و گفت: برای برگزاری جلسات بعدی این کمیسیون، دستور کار از قبل تعیین شده و به اطلاع اعضا می‌رسد.

شفیعی با اشاره به اهمیت برگزاری کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی تأکید کرد: اگر در یک کشور، استان و یا شهر عمران، آبادانی و پیشرفت ایده‌آل باشد اما امنیت وجود نداشته باشد، آن منطقه مانند خانه‌ای بی در و پیکر بوده که مورد تعرض افراد سودجو و قانون‌گریز قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: امروزه امنیت در جوامع بشری ضامن بقا، پایداری و ثبات در صنوف و موضوعاتی است که مردم جامعه با آن درگیر هستند.

فرماندار گچساران با تشریح وظایف کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی ابراز داشت: بررسی و ارزیابی مستمر وضعیت موجود بر اساس شاخص‌های به دست آمده، تدوین سیاست‌های کلان در قالب اسناد بالادستی، بررسی و ارزیابی برنامه‌های نهادهای متولی در حفظ و ارتقای امنیت اجتماعی و نیز استاندارد‌سازی در تعاریف اقدامات در این حوزه از جمله وظایف این کمیسیون است.

مصوبات کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی با جدیت اجرا شود

شفیعی بررسی روش‌های ارتقای احساس امنیت اجتماعی، پیگیری و مقابله با تهدیدات اجتماعی، بررسی میزان اثر‌بخشی برنامه‌های مرتبط در دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی و تهیه و بررسی لوایح، طرح‌ها و پیشنهادات قانونی در راستای پر کردن خلأهای قانونی را از دیگر وظایف کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی عنوان کرد.

وی دستور کار جلسه بعدی این کمیسیون را ادامه موضوع جلب مشارکت‌های مردمی در ارتقای امنیت اجتماعی اعلام و تصریح کرد: ادارات و نهادهای عضو این کمیسیون باید با استفاده از قابلیت‌های موجود در راستای جلب مشارکت مردمی برای ارتقای امنیت تلاش کنند.

شفیعی با اشاره به ضرورت اجرای طرح حافظان حجاب در مدارس ابتدایی گفت: طرح حافظان حجاب طرح پیشنهادی مناسبی در راستای افزایش امنیت اجتماعی بوده که در این طرح با استفاده از نوجوانان و نونهالان به دلیل مقبولیت و محبوبیت میان افراد خانواده، به فرهنگ‌سازی حجاب و نهی از بدحجابی و بی‌حجابی پرداخته می‌شود.

فرماندار گچساران عضو نبودن برخی از ادارات و نهادها در این جلسه را خلأ محسوسی عنوان کرد و یادآور شد: عضویت امام جمعه، اداره ورزش و جوانان، شهرداری و شورای شهر در این کمیسیون لازم و ضروری است.

شفیعی با تأکید بر لزوم برگزاری مستمر جلسات این کمیسیون ابراز داشت: جلسات بعدی عملیاتی‌تر و عینی‌تر برگزار می‌شود و هر دستگاه و اداره ضمن همفکری با افراد کارشناس درون دستگاهی خود تصمیمات و راهکارهایی در راستای افزایش و ارتقای امنیت اجتماعی اتخاذ کرده و موانع و مشکلات پیش‌روی خود در این زمینه را به منظور تصمیم‌‌سازی و تصمیم‌گیری مطرح کند.

وی از اعضای کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی خواست تا مصوبات این جلسات را با جدیت پیگیری و اجرایی کرده و گزارشات لازم را به دبیرخانه کمیسیون اعلام کنند. 

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول