اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی دریابانی کیش:

تعامل مرزنشینان نقشی مهم در پایداری امنیت مرزها دارد

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی دریابانی کیش گفت: تعامل و همکاری مرزنشینان نقشی مهم در پایداری امنیت مرزهای آبی خاکی دارد.

تعامل مرزنشینان نقشی مهم در پایداری امنیت مرزها دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، محمدعلی محمدی امروز در دیدار با شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش، با اشاره به وظایف پلیس دریابانی اظهار داشت: ما حافظان نظم و امنیت جامعه و مرزبانان ایران اسلامی، طبق عهدی که با خداوند تبارک و تعالی بستیم با رشادت و صلابت در این راه با تمام وجود در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

وی در ادامه تعامل با بومیان و مرزنشینان را از اولویت‌های فرماندهی دریابانی کیش عنوان کرد و گفت: دشمن همواره به دنبال روزنه‌ای است که از آن طریق بتواند در وحدت و برادری شیعه و سنی در کشور خللی ایجاد کرده و از تبعات و آثار احتمالی آن بهترین بهره‌برداری را کند.

این فرمانده انتظامی افزود: استکبار جهانی با سرمایه گذاری فراوان در کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران به ویژه افغانستان و پاکستان و ایجاد پایگاه‌های نظامی در این کشورها به دنبال این است که با گماردن و آموزش دادن افرادی که خود از نظر تفکر و اندیشه در سطح بسیار پایینی هستند از آنان به عنوان یک مهره برای پیشبرد اهداف خود استفاده کند.

محمدی با اشاره به وحدت شیعه و سنی در ایران و جنوب کشور افزود: ما برادران شیعه و سنی می‌توانیم همچنان دشمن را با وحدت و همدلی در رسیدن به اهداف پلید خود ناکام گذاشته و به آنان بفهمانیم به هیچ‌کس اجازه ایجاد تفرقه و نفاق نمی‌دهیم.

به گفته جانشین فرماندهی دریابانی کیش، بزرگان قبایل و طوایف و ریش سفیدان و بومیان در بسیاری از لحظات می‌توانند از تجربه و دانش خود در وحدت بیشتر شیعه و سنی و آرامش منطقه استفاده کرده و تمامی مسئولان به ویژه دریابانان را در ایجاد مرزی امن و آرام یاری کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به تاکید وحدت کلمه در اسلام افزود: اسلام دین وحدت و یگانگی است و اصل و قاعده کلی حیات را در سایه وحدت، یگانگی و همکاری می‌بیند و بین انسان‌ها از هر نژاد، گروه و طبقه‌ای جدایی نیست.

وی با تاکید بر حفظ وحدت و همدلی در جامعه گفت: آن قدرتی که می‌تواند در برابر تمامی توطئه‌ها و نقشه‌های شوم استکبار جهانی بایستد همین وحدت و یکپارچگی آحاد جامعه است.

جزیره کیش در سده‌های گذشته تاکنون همواره به دلیل موقعیت ویژه و تجارتی که در آن رونق داشته در امور دریایی و تجارت مورد توجه بوده است.

این جزیره که یکی از جزایر مهم خلیج فارس به شمار می‌رود، از نظر استراتژیک نیز مهم به شمار می‌رود، از همین رو فعالیت‌ نیروهای دریابانی و مرزبانی در آبهای پیرامونی آن از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

بافت جمعیتی این جزیره را در حال حاضر بومیان و ساکنان قدیمی و مهاجران تشکیل می‌دهند.

کیش در نزدیکی آبهای بندرچارک از توابع شهرستان بندرلنگه در غرب هرمزگان واقع شده است.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول