اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دریابانی کیش:

تامین امنیت پایدار مرزها مبحثی چند بعدی است

خبرگزاری فارس: فرمانده دریابانی کیش گفت: در تامین امنیت پایدار مرزها تمام بخش‌ها و به ویژه مردم نقش دارند.

تامین امنیت پایدار مرزها مبحثی چند بعدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش واقع در آبهای خلیج فارس، حسین دهکی پیش از ظهر امروز در جمع تعدادی از بومیان این جزیره، از مرزنشینان و بومیان جزیره کیش، با عنوان مردمی خونگرم و علاقه‌مند به وطن و سرزمین خود یاد کرد و اظهار داشت: توسعه امنیت پایدار بدون همکاری و تعامل مرزنشینان ناقص و بدون نتیجه است.

وی افزود: فراهم‌سازی امنیت پایدار در این منطقه با توجه به بحث قومیت‌های مختلف و وجود پیروان دو مذهب سنی و شیعه که غرب همواره سعی کرده از این موضوع نهایت بهره را به نفع خود ببرد، توسط نیروی انتظامی و دیگر نیروهای نظامی مربوطه نمود عینی‌تر یافته است.

فرمانده دریابانی کیش با بیان اینکه تامین امنیت پایدار مرزها نیاز به تلاش و همکاری همه دارد، افزود: تامین امنیت در مرزهای آبی، مبحثی چند بعدی است که مساعدت و تعامل همگان را می‌طلبد.

به گفته دهکی، هدف مهم دریابانی اجرایی کردن طرح کنترل موثر نوار مرزی ساحلی به منظور امنیت پایدار است.

این فرمانده ارشد انتظامی در کیش ادامه داد: قطعا امنیت پایدار نوار مرزی بدون همکاری و تعامل مرزنشینان، میسر نخواهد بود و اگر هم در کوتاه‌مدت اثر داشته باشد، در درازمدت تبعات زیادی دارد.

دهکی با بیان اینکه همواره در پی کنترل مرزهای دریایی کشور پیرامون کیش، توسط نیروی دریابانی این جزیره کشفیات قابل توجهی به دست می‌آید، افزود: افزایش و تشدید برخورد با قاچاق کالا و موادمخدر و مدیریت و کنترل نوار ساحلی از دیگر برنامه‌های مهم فرماندهی دریابانی کیش در سال جاری است.

وی به نقش مرزنشینان در توسعه امنیت پایدار اشاره کرد و پایبندی به مقررات و همکاری مناسب را مهم‌ترین کمک بومیان و مرزنشینان به دریابانان در توسعه امنیت پایدار دانست.

فرمانده دریابانی کیش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اهداف دشمن در جنگ نرم متعدد بوده و در راستای ضربه زدن به نظام است، اظهار داشت: مقاومت در برابر این تهاجم نیازمند ایمان و پایبندی به اصول، اعتقادات دینی و انقلابی است که این امر در خطوط و مناطق مرزی از اهمیت بالاتری برخوردار است.

دهکی با اشاره به حضور کشورهای خارجی در برخی از کشورهای همسایه افزود: برخی از این کشورها در همسایگی ایران به کانونی برای ناامنی و حیات خلوت مستکبران تبدیل شده‌اند.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول