اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

حمایت از سوریه و فلسطین تاکید بر حفظ امنیت ملی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اعتراض عده‌ای در مورد کمک به مردم فلسطین و سوریه گفت: حمایت از این کشورها در واقع تاکید و تلاش برای حفظ امنیت ملی است.

حمایت از سوریه و فلسطین تاکید بر حفظ امنیت ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان خداوند شیطان را در غل و زنجیر کرده است، اظهار داشت: این بدان معناست که اگر در این ماه گناه کنیم، از خدا بسیار دور هستیم و باید خود را اصلاح کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان نباید فرصت توبه را از دست بدهیم، افزود: ماه رمضان به نیمه رسیده و اگر به پایان برسد و آنگاه در خود تغییر احساس نکنیم و موفق به توبه و بازگشت به سوی خداوند متعال نشویم، آنگاه به طور قطع روزه‌داری ما تاثیرگذار نبوده و خسران دیده‌ایم.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) عنوان کرد: امام حسن (ع) در زمانی به خلافت رسید که متحمل رنج‌ها و زحمات بسیار شد و با حیله‌های متعدد خاندان بنی‌امیه به ویژه معاویه دست و پنجه نرم کرد.

وی افزود: معاویه با مکر و حیله، تفرقه و تطمیع، تهدید و فتنه‌گری و ایجاد شایعه و غیرمصمم جلوه دادن امام حسن (ع در تصمیم‌گیری، اجازه نداد وحدت مسلمین حفظ شود و مسلمین نیز همراهی نکردند و امام حسن (ع) نیز ناچار شدند تن به صلح دهند زیرا اگر فرمان جنگ می‌دادند، ممکن بود عده قلیلی را که در کنار خود داشتند نیز از دست بدهند.

ناصری با بیان اینکه امام حسن (ع)،‌ عشق با عشق به خدا و مردم، دشمنی‌ها و رنج‌های عجیبی را تحمل کرد و در نهایت در غریبی به دست همسرش مسموم و شهید شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار گرفتن در آستانه شب‌های قدر عنوان کرد: در شب قدر آنچه برای هرکس مقدر است، مقدور می‌شود و برنامه‌های امام زمان (عج) در این شب بسته می‌شود و در این شب‌هاست که باید با خدا چانه زد تا خداوند مقدرات ما را خوب و نیکو قرار دهد.

ناصری در خطبه دوم نمازجمعه این هفته با اشاره به نامگذاری 14 مردادماه به نام روز حقوق بشر اسلامی اظهار داشت: بعد از جنگ جهانی دوم، ظلم و ستم در کشورها زیاد شد و کسی نبود که پاسخگوی این ظلم‌ها باشد بنابراین کشورها جمع شدند و قوانینی برای رسیدگی به حقوق بشر و حمایت از ضعفا تصویب کردند اما امروز مسئله حقوق بشر دیگر در دنیا معنا ندارد.

خطیب جمعه یزد اظهار داشت: امروز می‌بینیم که در دنیا حقوق بشر به بدترین شکل ممکن نقض می‌شود و کشتارها و شکنجه‌ها در حق مردم مظلوم به ویژه مسلمانان جهان اتفاق می‌افتد اما هیچکس اعتراضی به این وحشیگری‌ها نمی‌کند.

وی افزود: ایران از معدود کشورهایی است که برای مسئله حقوق بشر اهمیت و ارزش قائل است اما دشمنان برای مخدوش جلوه دادن چهره ایران، از سیاست‌های ایران در مورد دفاع از حقوق بشر ایراد و اشکال می‌گیرد.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز خبرنگار،‌ شهادت محمود صارمی را گرامی‌ داشت و اظهار داشت: رسانه‌ها، رادیو و تلویزیون رسالت بزرگی بر عهده دارند و باید خبرها را با صداقت به مردم اطلاع‌رسانی کنند و نباید تابع هوی و هوس سیاسی باشند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران باید عالمانه و آگاهانه کار کنند و راه کسب اطلاعات صحیح و موثق را به مردم آموزش دهند.

ناصری یادآور شد: متاسفانه در بسیاری از کشورها، رسانه‌ها به دست قدرتمندان است و هرچه را که می‌خواهند می‌گویند و هرچه را که به نفعشان نیست، مطرح نمی‌کنند.

وی افزود: خبرنگاری که تابع سیاست‌های صاحبان قدرت باشد، خبرنگار نیست بلکه ملعبه است زیرا بسیاری از قدرتمندان فاسد شده‌اند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روابط ایران با کشورهای اسلامی اظهار داشت: عده‌ای می‌گویند چرا ایران از سوریه و فلسطین حمایت و به آنها کمک می‌کند و چرا مسئولان به کشور خودمان، مشکلات آن و مردم نیازمند آن نمی‌پردازند.

وی افزود: در پاسخ به این عده باید گفت که ایران نباید در مسائل سیاسی در کشور خود بنشیند و تنها به درون مرزها فکر کند زیرا در این صورت دیر یا زود آثار و تبعات جنگ‌ها و درگیری‌های سایر کشورها به ایران نیز خواهد رسید.

ناصری عنوان کرد: سیاست جهانی اقتضا می‌کند که دوستانی در کل دنیا داشته باشیم تا به این وسیله از فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: لازم است ایران حرکات پیشگیرانه برای دفاع از خود داشته باشد و حمایت از کشورهایی نظیر سوریه و فلسطین و ... از این دست حرکات است.

ناصری با اشاره به حمایت ایران از حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: اگر حزب‌الله نباشد و در جنگ‌هایی نظیر جنگ 33 روزه شجاعت و جسارت از خود نشان ندهد، دشمن دیر یا زود به مرزهای ما می‌رسد.

وی افزود: نظیر این شرایط در عراق نیز حاکم است و اگر حزب و گروه‌هایی در آنجا نداشته باشیم، دشمن توطئه می‌کند و دیر می‌فهمیم و وقت از دست می‌رود.

ناصری تاکید کرد: ما برای حفظ کشور و امنیت کشورمان باید لابی‌هایی در اطراف داشته باشیم و هزینه می‌کنیم تا از امنیت خود دفاع کنیم و دشمن نتواند به اهداف خود دست پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر اکنون هزینه و حمایت نکنیم، بعدها با توطئه‌های دشمن باید هزینه‌های بیشتری را متحمل شویم.

انتهای‌پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول