اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت:

شب قدر فرصتی برای خودسازی و استغفار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان باشت با اشاره به فرا رسیدن شب‌های قدر گفت: شب قدر، شب ارتباط با امامت و ولایت و فرصتی برای خودسازی و استغفار از درگاه خداوند است.

شب قدر فرصتی برای خودسازی و استغفار است

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان باشت با شرکت گسترده نمازگزاران برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی در خطبه اول نماز با اشاره به ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: امام حسن کریم اهل بیت (ع) است.

وی با بیان اینکه کریم از صفات خداوند متعال است، ابراز داشت: امام حسن (ع) آنقدر به نیازمندان و ایتام توجه داشت که حتی غذای خود را نیز با نیازمندان تقسیم می‌کرد.

خطیب نماز جمعه باشت تصریح کرد:  کمک و انفاق به نیازمند قبل از اینکه او دستش را دراز کند از خصوصیاتی بود که این امام همام داشت و همین ویژگی این امام را به کریم اهل بیت تبدیل کرده است. 

عبودی در خطبه دوم نماز جمعه باشت، به 15 مرداد سالروز حمله اتمی امریکا به هیروشیما و ناکازاکی اشاره کرد و بیان کرد: این حرکت صفحه سیاه دیگری در تاریخ آمریکا ثبت کرد و در این حمله بیش از 160 هزار انسان کشته و زخمی شدند در حالی که آمریکا خلبان آن هواپیما را تشویق و تجلیل کرد.

امام جمعه باشت 17 مرداد روز خبرنگار را یادآور شد و از زحمات تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی تشکر کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش فرا رسیدن شب‌های قدر را فرصتی برای استغفار از درگاه خداوند دانست و از مردم، بازاریان و ادارات خواست به حرمت این شب‌ها شهر را سیاه‌پوش کنند.

عبودی با بیان اینکه در شب قدر سرنوشت انسان نوشته می‌شود، خاطرنشان کرد: باید با شرکت در مراسم‌های شب قدر  هر چه بیشتر از این شب و فیوضات آن بهره ببریم.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول