اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهمئی:

قاریان برجسته کشوری مهمان شبهای قدر بهمئی هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار بهمئی گفت: برای این‌که نهایت استفاده را از ماه پرفیض رمضان ببریم، قاریان برجسته را با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه به این شهرستان خواهیم آورد.

قاریان برجسته کشوری مهمان شبهای قدر بهمئی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، سید محمدظاهر سیاوش ظهر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز این شهرستان اظهار داشت: نماز جماعت در تکمیل نفوس و قوت آن‌ها در مسیر الی‌الله و جلب فیوضات الهی بسیار مؤثر است.

فرماندار بهمئی ابراز کرد: داوطلب بی‌نظم و بدون برنامه‌ای که خود را به جلسه آزمون ورودی دانشگاه به موقع نرساند از ورود به دانشگاه محروم می‌شود، پس اگر نمازگزار خود را به موقع به اقامه نماز در صف‌های نماز جماعت نرساند از فیوضات نماز جماعت محروم خواهد شد.

وی گفت: نماز ارتباط انسان با خداوند است، عامل پیوند و همبستگی انسان‌ها با یکدیگر بوده و در طول تاریخ یک قانون و سنت الهی حاکم بوده است.

سیاوش تصریح کرد: تاریخ نشان داده روابط اجتماعی انسان‌ها که بر اساس مادیات و جذب منافع استوار بوده دوامی نیافته است و چند صباحی بعد شیرازه ارتباطات از هم گسیخته شده، ولی آن‌هایی که بر اساس اصول دین و معنویات و بدون منافع مالی بوده تا دم مرگ استوار و پا برجا بوده است.

وی افزود: این همان چیزی است که در سوره آل عمران آیه 103 به آن اشاره شده که "همگی به دین که ریسمان محکم الهی است چنگ زنید و از تفرقه بپرهیزید" که نماز یکی از عوامل ایجاد وحدت در میان امت اسلامی است.

فرماندار بهمئی تأکید کرد: انسان به غیر از برادر تنی به برادر دینی هم نیاز دارد و این دستور صریح قرآن است و یکی از پل‌های ارتباطی برای وصول به سیستم برادر دینی" نماز" است.

سیاوش ابراز کرد: اقامه نماز یعنی اعلام صلح و صفا با همه بندگان صالح خدا و اعلام همزیستی مسالمت‌آمیز با همه افراد شایسته، پس باید ترتیبی اتخاذ کنیم تا برپایی نماز جماعت در جاهایی که مسجد وجود ندارد و یا در دسترس نیست صورت پذیرد.

فرماندار بهمئی برگزاری نماز جماعت در پارک‌ها را امری ضروری ارزیابی کرد و گفت: چنین برنامه‌هایی حامل مطالب فرهنگی است و نباید با زخم‌زبان کوتاه بیایم و یا دلسرد شویم، چرا که اکثر جوانان غیرتمند ما در پارک‌ها برای استراحت و یا اوقات فراغت حضور دارند و به حتم برای بهره جستن از ثواب نماز در این فریضه شرکت خواهند کرد.

وی از اختصاص بودجه‌ای تحت عنوان خرید تجهیزات و انجام کارهای فرهنگی برای سازمان تبلیغات خبر داد و گفت: بودجه خوبی برای این منظور در نظر گرفته‌ایم که ادارات مربوطه بتوانند آن را جذب کرده و در امر نماز فرهنگ‌سازی کنند.

سیاوش بیان کرد: با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، ماه نور و ماه خودسازی انسان‌ها، باید مساجد شهرستان گردگیری و غبارروبی شوند و آمادگی کامل برای برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد داشته باشیم.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان بهمئی از دعوت سخنوران و قاریان برجسته کشوری برای شب‌های قدر در این شهرستان خبر داد و گفت: برای این‌که نهایت استفاده را از این ماه پرفیض و با برکت ببریم، قاریان برجسته را با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه به این شهرستان خواهیم آورد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول