اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کوهبنان:

باید بهترین بهره‌ها را از شب‌های قدر برد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کوهبنان گفت: شبی با‌عظمت‌تر و باارزش‌تر از شب قدر در پیشگاه خداوند وجود ندارد، پس باید با احیا و توجه به درگاه الهی از‌ این شب‌ها نهایت بهره را برای دنیا و آخرت خود ببریم.

باید بهترین بهره‌ها را از شب‌های قدر برد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام ‌سید‌احمد موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهبنان پس از دعوت همگان به تقوای الهی به حدیث نبوی مبنی بر اینکه ترک گناه در ماه رمضان از تمام اعمال بالاتر است، اشاره کرد و گفت: در خطبه متقین حضرت علی(ع) در معرفی پرهیزگاران می‌فرمایند که‌ پرهیزگاران افرادی هستند که سخنانشان با صواب و صحت همراه است در حالی‌ که حق آنان‌ را راضی می‌کند از طرفی مردان باتقوا در این دنیا اهل فضیلت هستند که در این راستا قرآن می‌فرماید، "گرامی‌ترین شما در نزد خداوند باتقوا‌ترین شماست".

موسوی عنوان کرد: اساس زندگی متقین صداقت و درستی است، تمام کارهای آنها برای رضای خدا انجام می‌شو، در خوراک و پوشاک معتدل هستند، از اسراف دوری می‌جویند، بین مردم متواضع و فروتن هستند و از آنچه خداوند بر آنها حرام کرده چشم‌پوشی می‌کنند، گوش آنان وقف سخنان مفید است و به هر سخنی گوش نمی‌دهند، لذا از سخنان نا‌روا و حرام پرهیز می‌کنند.

وی گفت‌: ا‌ز دیگر اوصاف متقین از دیدگاه حضرت علی(‌ع) این است که آنان در برابر گرفتاری‌ها صبور و شکیبا و در مواقع رفاه و آسایش شاکر خداوند هستند و از آنچه خداوند روزی آنان کرده به همان قانع بوده و حتی به دشمن خود ظلم نمی‌کنند و به خاطر دوستان حق را زیر پا نمی‌گذارند‌.

امام جمعه کوهبنان به مهم‌ترین مناسبت‌های هفته از جمله ولادت با‌سعادت دومین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت اشاره کرد و افزود: این امام همام که به کریم اهل‌بیت(ع) شهرت دارد، در سال سوم هجرت در مدینه منوره از مادری همچون حضرت زهرا(‌س‌) و پدری همچون امیر مؤمنان علی(‌ع) متولد شد و نامش از طرف خداوند "حسن" گذاشته شد.

وی تصریح کرد: معاویه در دوران ولایت و رهبری امام حسن مجتبی(ع) با زر و زور بسیاری از فرماندهان و طرفداران امام حسن(ع) را به سوی خود جلب کرد‌، لذا این بزرگوار ناچار شد با معاویه صلح کند.   

امام جمعه موقت کوهبنان به سالروز شهادت علامه سید‌حسین حسینی، رهبر شیعیان پاکستان‌، سالروز بمباران شهرهای ژاپن با بمب‌های اتمی آمریکا و کشته و مجروح ‌شدن بیش از 160 هزار انسان بی‌گناه‌، سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، شب‌های قدر و شهادت مولای متقیان علی(‌ع) اشاره کرد و افزود: شبی با‌عظمت‌تر و باارزش‌تر از شب قدر در پیشگاه خداوند وجود ندارد، پس باید با احیا و توجه به درگاه الهی از‌ این شب‌ها نهایت بهره را برای دنیا و آخرت خود ببریم.

انتهای پیام/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول