اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌‌شرقی:

آیات قرآن همزمان با شب‌های قدر در تبریز تحریر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از تحریر آیات قرآن کریم همزمان با شب‌های قدر در تبریز خبر داد.

آیات قرآن همزمان با شب‌های قدر در تبریز تحریر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی داننده اظهار کرد: در این مراسم 200 نفر از اساتید و هنرمندان انجمن خوشنویسان تبریز با شیوه‌های نستعلیق، شکسته، ثلث، نسخ و نقاشی‌ خط آیاتی از قرآن کریم را تحریر می‌کنند.

وی افزود: خوشنویسی هنری قدسی و متعالی است و فلسفه وجودی آن مبتنی بر ارزش‌های دینی و اسلامی بوده و از صفای باطن هنرمند نشأت می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌‌شرقی گفت: هنر خوشنویسی همواره پویا و زنده بوده و ایستایی در آن راهی ندارد.

وی افزود: بهره‌گیری از آموزه‌های دینی، معرفت روحی هنرمند خوشنویس و تحریر کلام الهی و احادیث ائمه(ع) که غالب آثار هنرمندان این عرصه را به خود اختصاص می‌دهد، موجب ماندگاری هنر ارزشمند خوشنویسی در طول قرن‌ها شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، تبریز را کانون خوشنویسی ایران و هنرمندان برخاسته از این شهر را دارای سبک و تاثیرگذار در این عرصه عنوان کرد.

براساس این گزارش، برنامه یاد شده بیست و یکم مرداد ماه جاری توسط انجمن خوشنویسان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول