اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردل:

ماه رمضان بهترین فرصت خودسازی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردل گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و خالص کردن اعمال است.

ماه رمضان بهترین فرصت خودسازی است

حجت‌الاسلام موسی سلمان‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: در فضیلت و شرافت ماه مبارک رمضان باید گفت که این ماه در میان ماه‌های قمری تنها ماهی است که خداوند نام آن را در کتاب شریف خود ذکر نموده و آن را ظرف زمانی نزول انزالی قرآن معرفی کرده است.

وی افزود: ماه مبارک رمضان ماهی است که در آن با انجام اعمال خیر و نیک می‌توان از برکات و فضایلی که خداوند در این ماه برای بندگانش قرار داده به نحو مطلوب بهره گرفت و زمینه را برای کمال و سعادت خود فراهم کرد.

سلمان‌پور با بیان اینکه ماه رمضان تمرین خوب زندگی کردن است، تصریح کرد: در ماه رمضان خداوند به بندگان خود این فرصت را می‌دهد تا با انجام عبادات ویژه و کارهای نیک بتوانند بر اعمال صالح خود بیفزایند و زمینه رستگاری خود را فراهم کنند.

امام جمعه اردل بر ضرورت بهره‌گیری کامل از ماه رمضان تاکید کرد و گفت: ماه رمضان به ویژه برای جوانان و نوجوانان فرصتی است تا با تقویت اراده و اختیار خود بر خواهش‌های نفسانی غلبه و به مرحله والایی از تقوا و خویشتن‌داری برسند.

سلمان‌پور با اشاره به جایگاه ماه رمضان در احادیث و روایات ائمه معصومین، افزود: ماه مبارک رمضان در منابع دینی و در لسان معصومین(ع) با نام‌ها و تعبیرهای متعددی از جمله ماه خدا، ماه میهمانی خدا، ماه نزول قرآن، ماه رحمت و برکت، ماه توبه و مغفرت، ماه دعا، استغفار و ماه روزه نامیده شده است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان، ماه خودسازی و خالص‌سازی اعمال است، اظهار داشت: زدودن قلب خود از آلودگی‌ها و گناهان و تقویت ایمان و اراده از طریق خودسازی از آثار و دستاوردهای این ماه مبارک است.

سلمان‌پور بر ضرورت حضور در محافل و جلسات انس با قرآن تاکید کرد و گفت: حفظ و قرائت قرآن در ماه رمضان و انس با این منبع وحی الهی از اهمیت والایی برخوردار است که مومنان روزه‌دار باید در انجام این امر مهم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

امام جمعه اردل خاطرنشان کرد: کمک به نیازمندان، حضور در نمازهای جماعت، پرهیز از ارتکاب گناه، خلوص نیت و احیای امر به معروف و نهی از منکر از دیگر اقداماتی است که در ماه رمضان باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول