اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل:

کانون‌های مساجد ظرفیت خودسازی نسل آینده را عهده‌دار هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل گفت: کانون‌های فرهنگی، ‌هنری مساجد ظرفیت خودسازی نسل آینده را با هدف ارتقا و اعتلای فرهنگ دینی و معرفتی عهده‌دار هستند.

کانون‌های مساجد ظرفیت خودسازی نسل آینده را عهده‌دار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر سقا عصر امروز در جلسه بررسی فعالیت کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد اظهار داشت: در حال حاضر 250 کانون فرهنگی، هنری در سطح استان اردبیل فعالیت می‌کنند که مهم‌ترین هدف آنها ایجاد فرصت اعتلا و ارتقای روحیه معنوی، ارزشی و همچنین پر کردن اوقات فراغت نسل جوان و نوجوان و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی است.

وی با بیان این‌که کانون‌های مساجد استان اردبیل همچنان از کمبود امکانات و منابع رنج می‌برند، تصریح کرد: کانون‌های مساجد بودجه اختصاصی دارند که به صورت عادلانه در بین کانون‌های مساجد شهری و روستایی توزیع شده و در طول سال برنامه‌های مورد نظر در آنها اجرایی می‌شود.

سقا ضرورت کشف استعداد‌های فرهنگی و هنری را به عنوان نقطه تعالی کانون‌ها بیان کرد و افزود: کانون‌های مساجد به جهت فعالیت در محلات مختلف و ارتباط نزدیک با نوجوانان و جوانان می‌توانند با پی بردن به استعدادهای فرهنگی و هنری محلات و روستاها آنها را کشف و به منصه ظهور برسانند.

این مسئول تشکیل 150 حلقه چهره به چهره تربیتی، 20 هسته پژوهشی و 18 کانون تخصصی را از فعالیت‌های کانون مساجد توصیف کرد و ادامه داد: امسال با اخذ مجوز قرار است 50 کانون جدید راه‌اندازی شود که تلاش می‌کنیم کانون‌های تازه تأسیس را به منظور توسعه فعالیت‌های دینی و فرهنگی به دو برابر افزایش دهیم.

وی از فعال بودن 130 کتابخانه با بیش از 300 هزار جلد در کتابخانه‌های مساجد استان خبر داد و خاطرنشان کرد: 24 هزار و 500 نفر در این کتابخانه‌ها عضو بوده و از خدمات آن استفاده می‌کنند.

به گزارش فارس، سرپرست کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل در ادامه بیان کرد: بیش از 60 کانون فرهنگی، هنری در مساجد روستایی فعال داریم که نسبت حضور کانون‌ها در مناطق شهری به روستایی 60 درصد به 40 درصد است.

سقا در ادامه سخنان خود به فعالیت‌های تابستانی کانون‌ها در جذب جوانان و همچنین تنوع برنامه‌های تدارک دیده شده در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در کنار برگزاری کلاس‌های آموزشی سعی داریم اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را به گونه‌ای با برنامه‌های متنوع پر کنیم که با کمترین انحراف اخلاقی و تربیتی بتوانند مسیر رشد و تعالی را سپری کنند.

وی کشف استعدادهای فرهنگی، هنری را از اهداف کانون برشمرد و افزود: کانون‌های مساجد به جهت فعالیت در محلات مختلف و ارتباط نزدیک با نوجوانان و جوانان می‌توانند با پی بردن به استعدادها زمینه ظهور و بروز آن را فراهم آورند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول