اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ استان اردبیل:

خودسازی در ماه رمضان بیمه اعمال در طول سال است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: خودسازی در ماه مبارک رمضان می‌تواند بیمه اخلاق و فضایل و سلوک در 11 ماه بعدی سال باشد.

خودسازی در ماه رمضان بیمه اعمال در طول سال است

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی فیاضی عصر امروز در نشست مبلغان دینی در اردبیل اظهار داشت:‌ گاه از دیدگاه الهی مکان و زمان آن قدر تقدس می‌یابد که خداوند متعال خود در آیات قرآن کریم به عظمت و شکوه آنها اشاره می‌کند که یکی از این ایام ماه رمضان و واقع شدن لیالی قدر در این ماه است که از بهترین فرصت‌ها و شایسته‌ترین زمینه خودسازی است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: خداوند متعال خود به عظمت ماه رمضان در بخشش گناهان و معاصی اشاره کرده است به طوری که در ماه رمضان تمام شیاطین به زنجیر بسته می‌شوند و خداوند متعال خود میزبان بندگانی است که به درگاه ربوبی پا نهاده‌اند تا از فرصت پیش آمده برای تصفیه روح، قلب و طهارت اعضای خود استفاده کنند.

فیاضی از ماه رمضان به عنوان زینت ماه‌ها در خودسازی و عبادت یاد کرد و افزود: در این ماه در بهشت باز شده و در جهنم و آتش دوزخ بسته می‌شود به طوری که خداوند متعال به مالک جهنم دستور می‌دهد برای امت پیامبر (ص) این درب را ببندند و به جبرائیل نیز ندا می‌دهد به روی زمین رفته و بندگان وارسته الهی را تکریم و تعظیم کنند.

به گزارش فارس، مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ حضرت عباس (ع) استان اردبیل اضافه کرد: فرشتگان الهی اول رمضان مأموریت می‌یابند تا حتی خواب روزه‌دار را نیز به عنوان صواب و پاداش بنویسند و در این ماه ملائکه‌ای از سوی خداوند مأموریت می‌یابد و هر شب ندا می‌زند که آیا بنده‌ای هست که جلیس الهی شده و از رضوان خداوند استفاده کند.

وی با برشمردن برخی از ویژگی‌های رحمانی و کرامتی ماه رمضان همه مبلغان دین را به تبیین عظمت ماه رمضان و ضرورت روزه‌داری و همنشینی با پروردگار متعال را خاطر نشان کرد و ادامه داد: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به معرفت‌افزایی نیاز داریم تا بسیاری از گمراهی‌ها سد شود و انسان به شکوه عرفان و شناخت برسد.

به گزارش فارس، فرمانده تیپ حضرت عباس (ع) نیز عصر امروز در مراسم یادواره شهدای محلات کوثر بیان کرد: انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ترویج آن رکن اصلی مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

غلام‌عسگر کریمیان گفت: جوانان ما روحیه ایثار و شهادت‌طلبی را از ماه محرم و رمضان گرفته‌اند و باید به اهمیت این گنجینه ارزشمند پی ببریم.

وی افزود: دشمنان انقلاب و اسلام در سال‌های اخیر با اعمال جنگ سرد و تحمیلی نتوانستند بر ملت ایران غلبه کنند و اکنون با سلاح جنگ نرم سعی در غلبه بر جوانان دارند.

کریمیان دوران دفاع مقدس را دوران بصیرت‌افزایی و فضیلت‌بخشی برشمرد و ضرورت انتقال این فرهنگ را به نسل‌های آینده یادآور شد.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: یادگاران دوران دفاع مقدس می‌توانند برای جوانان ما الگویی مناسب بوده و آنها را از جنگ نرمی که دشمن به پا کرده حفظ و حراست کنند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول