اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

عبودیت رمز بهره‌گیری از فضائل شب قدر است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: عبودیت و بندگی خداوند متعال مقام و شأنی است که هرکس به آن دست پیدا کند می‌تواند از برکات شب قدر به اندازه لازم و کافی بهره بگیرد.

عبودیت رمز بهره‌گیری از فضائل شب قدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدعلی نکونام سه‌شنبه شب در جمع مدیران ارشد این استان اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان قرار داریم ماهی که بهره‌مندی از آن به اندازه یک عمر ارزش دارد و غفلت از فضایل و برکات این ماه یک عمر خسارت برای انسان به بار می‎آورد.

وی به اهمیت و ارزش والای شب قدر اشاره کرد و افزود: علم به حد و اندازه فضیلت شب قدر تنها مختص خداوند بزرگ است اما هر مومنی می‌تواند به اندازه درک و توان خود از این شب پرفضیلت بهره بگیرد.

نکونام ادامه داد: به طور قطع و یقین خداوند شب قدر را در ماه مبارک رمضان قرار داده اما در اینکه کدامیک از شب‌های ماه مبارک رمضان، شب قدر است قطعیت وجود ندارد.

امام جمعه شهرکرد بر ضرورت بهره‌گیری از فضایل و برکات شب قدر تاکید کرد و گفت: باید خود را مهیا کنیم تا با ایجاد آمادگی در خود، از فضایل و برکات این شب عظیم‌الشأن به اندازه کافی بهره‌مند شویم.

نکونام عبودیت و بندگی را رمز بهره‌گیری از فضایل شب قدر دانست و افزود: عبودیت و بندگی خداوند متعال مقام و شأنی است که هرکس به آن دست پیدا کند، می‌تواند از برکات شب قدر به اندازه لازم و کافی بهره بگیرد.

وی تصریح کرد: عبودیت و بندگی شأنی است که خداوند آن را ویژه انبیای الهی قرار داده و در قرآن کریم در خطاب به بندگان خود تاکید می‌کند که عبد باشید و لازمه بهره‌مندی از آیات الهی را برخورداری از این شأن می‌داند.

نکونام با اشاره به آیات شریفه قرآن کریم، اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 30 سوره مریم و آیه 45 سوره ص عبودیت و بندگی را ویژگی پیامبران برشمرده و در آیات شش، هفت و هشت سوره ق به مسلمانان تاکید می‌کند که عبد خدا باشند.

نماینده ولی‎فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر بهترین فرصت و زمینه را برای افراد مهیا می‌کند تا عبودیت و بندگی خدا را تمرین کنند و در این مسیر گام‌های مهمی بردارند.

نکونام در ادامه از برگزاری طرح بزرگ ضیافت افطاری در سراسر این استان خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‎شود بیش از 15 هزار نفر در سراسر استان از این ضیافت افطاری بهره‌مند شوند.

وی افزود: در این ضیافت تاثیرگذاران فرهنگی، مسئولان و نیازمندان حضور خواهند داشت و از یک سو مشکلات و مسائل آنها بررسی و از سوی دیگر مطالبات و انتظارات از آنها مطرح می‌شود.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول