اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیله‌سوار:

ماه رمضان شایسته‌ترین فرصت خودسازی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی انسان و توجه به ارزش‌های اخلاقی و انسانی است.

ماه رمضان شایسته‌ترین فرصت خودسازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام کریم قیاسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بیله‌سوار اظهار داشت: ماهی را پیش روی داریم که در آن سفره رحمت الهی و معنوی باز شده است و همه باید از این سفره برای خود خوشه و توشه بچینیم.

وی با برشمردن برخی از ویژگی‌های ماه مبارک رمضان و انجام کار خیر در این ماه پربرکت خاطرنشان کرد: خواندن قرآن، تدبر در آن، داشتن اخلاق و رفتار مناسب و دوری از معاصی به وسیله تمام اعضا و جوارح و همچنین دادن صدقه و دستگیری و فقرا و نیازمندان از برجستگی‌های ماه مبارک رمضان است که نبی مکرم اسلام نیز بهترین کار در این ماه را ورع و دوری از گناهان اعلام کرده است.

امام جمعه بیله‌سوار با یادآوری اینکه مومنان باید در این ماه سنگر مساجد را بیش از هر زمان دیگر پر و مستحکم نگهدارند بیان داشت: آنچه که امروز دشمنان و استکبار از آن هراس دارند مسجد و محافل معنوی ماست که به یک خوار چشم دشمنان تبدیل شده است.

قیاسی در ادامه سخنان خود پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران را پس از پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد و گفت: نماز جمعه به عنوان فریضه وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن از اولین روزهای پیروزی انقلاب مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است که به نظر می‌رسد حضور باشکوه آحاد مردم در این میعادگاه معنوی زمینه‌ساز غضب و غیض دشمنان شده است.

وی به ویژگی‌های این فریضه الهی اشاره کرد و افزود: در هیچ عبادتی قرآن کریم به سرعت و سبقت گرفتن اشاره نمی‌کند در حالی که برای نماز جمعه در سوره جمعه بر شتاب و سرعت گرفتن در ادای این فریضه تاکید شده است.

امام جمعه بیله‌سوار از نماز جمعه به عنوان نمایشگر قدرت اسلام و مکتب الهی یاد کرد و اظهار داشت: به یقین نماز جمعه کانون وحدت و همدلی امت اسلامی است که همه می‌توانیم از دستاوردهای ارزشمند آن بهره ببریم.

قیاسی موضوع تحریم‌های اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی استکبار جهانی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: دشمنان زبود ما امروز به حرکتی بی‌سرانجام روی آورده‌اند تا شاید امت اسلامی را تحت فشار قرار دهند اما ملت ایران با تبعیت از امام حسین(ع) حاضر به پذیرفتن ذلت و خواری در برابر استکبار جهانی نیست و به حیات سراسر عزت‌آفرین خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول