اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور عشایری استان اردبیل خبر داد

کاهش 21 درصدی اعتبارات جامعه عشایری اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیر امور عشایری استان اردبیل از کاهش 21 درصدی اعتبارات جامعه عشایری استان اردبیل در سال جاری خبر داد.

کاهش 21 درصدی اعتبارات جامعه عشایری اردبیل

معرفت آذری امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ اعتبار جامعه عشایری استان امسال به یک میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده که رقم بسیار اندک و کمی است.

وی تصریح کرد: بر اساس همین توانمندی‌ها و برخی ضعف‌ها و کاستی‌ها ما در 1404 یک افق قابل دسترسی را ترسیم کردیم تا بتوانیم با تقویت زمینه اقتصادی، تولیدی،‌ اجتماعی،‌ فرهنگی و معیشتی جامعه عشایری آنها را از برخی پیشرفت‌ها و زمینه‌های توسعه برخوردار کنیم.

مدیر امور عشایری استان اردبیل یادآور شد: در این برنامه راهبردی شاخص برخورداری از بهداشت به عنوان نمونه 80 درصد پیشنهاد شده است در حالی که با رقم اعتباری کنونی و برخی بی‌توجهی‌ها در این حوزه نمی‌توانیم به اهدافمان دست یابیم.

آذری با اعلام اینکه جامعه عشایری از وجود برخی امکانات نظیر غسالخانه، پوشش تلویزیونی برنامه‌های صدا و سیما،‌ برخی امکانات ورزشی به شکل کامل بی‌بهره است، گفت:‌ ما برای رسیدن به شاخص توسعه 76 درصدی قرار است یک هزار میلیارد تومان در سال‌های آینده سرمایه‌گذاری را داشته باشیم که 200 میلیارد تومان آن اعتبارات بودجه‌ای و 800 میلیارد تومان نیز تسهیلات خواهد بود.

این مسئول در خصوص پیشنهاد استاندار اردبیل مبنی بر احداث مجتمع‌های کوچک لبنیاتی در قشلاقات و ییلاقات نیز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس عنوان کرد:‌ تجربه ثابت کرده است که شیر تولیدی جامعه عشایری به درد صنایع لبنی نمی‌خورد و در احداث مرغداری‌ها نیز به دلیل کوچ جامعه عشایری به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری حاضر به ریسک شش ماهه نباشد.

مدیر امور عشایری استان اردبیل بیان داشت: با توجه به خدمات متنوعی که در جامعه عشایری ارائه می‌شود ضرورت دارد اعتبارات این حوزه افزایش یافته تا سطح سروی‌دهی به جامعه عشایری ارتقا یابد.

آذری در پایان سخنان خود با اعلام اینکه دستگاه‌های مختلف اجرایی یاریگر امور عشایری استان در اجرای طرح‌های مختلف نظیر آبرسانی، سواد‌آموزی، تأمین سوخت و برخی دیگر از مایحتاج ضروری هستند، به خبرنگار فارس اظهار داشت: جامعه عشایری به عنوان یک جامعه مولد بخش عظیمی از نیازهای خود را تأمین و در مسیر خوداتکایی توانسته است به مرز شایستگی‌ها در انجام خدمات و ارائه مطلوب آنها برسد.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول