اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان اوقاف خبر داد

برگزاری بزرگداشت امام‌زادگان منتسب به امام رضا (ع) در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مراسم بزرگداشت امام‌زادگان منتسب به امام رضا (ع) در خراسان‌رضوی برگزار می‌شود.

برگزاری بزرگداشت امام‌زادگان منتسب به امام رضا (ع) در خراسان‌رضوی

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد از برگزاری کنگره میقات‌الرضا در استان خراسان‌رضوی خبر داد و اظهار کرد: فراخوان کنگره میقات‌الرضا انجام شده و بنا داریم این کنگره را روز 5 ذی‌القعده برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در شهرستان‌ها نیز بزرگداشت امام‌زادگانی که منتسب به حضرت موسی ‌بن جعفر و علی ‌بن موسی‌الرضا (ع) هستند را به طور ویژه برگزار کنیم که این امر یکی از برنامه‌های ما در جشنواره امام رضا (ع) است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه برای شرکت در جشنواره امام رضا (ع) در 3 بخش فعالیت خود را بلافاصله پس از جشنواره سال گذشته آغاز کرده است، تصریح کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کشور برای فعالیت گسترده و شرکت بهتر در جشنواره امام رضا (ع) ستادی تشکیل داده است و در سه بخش بزرگداشت امام‌زادگان، عرصه بین‌الملل و جشن‌های دهه کرامت فعالیت دارد.

شرفخانی به بزرگداشت امام‌زادگان در کل کشور اشاره کرد و افزود: در همین راستا همایش بزرگداشت 500 امام‌زاده در شهرستان‌ها برگزار می‌شود و 30 بزرگداشت در هر استان به صورت شاخص صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: در کل 530 بزرگداشت را در دهه کرامت در سال جاری خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بزرگداشت ویژه‌ای نیز برای امام‌زاده صالح در نظر گرفته شده است، یادآور شد: روز 5 ذی‌القعده همایش بزرگداشت امام‌زاده صالح به طور ویژه در تهران برگزار می‌شود و هم‌زمان در سراسر کشور همایش بزرگداشت 530 امام‌زاده برگزار می‌شود. 

شرفخانی خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در مکاتبه‌ای که با شورای فرهنگ عمومی داشته است، خواستار ثبت یک روز از سال به ‌عنوان بزرگداشت امام‌زادگان شده است که خوش‌بختانه این دستورالعمل در شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسیده است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: پیگیر ثبت بزرگداشت امام‌زادگان به ‌عنوان یک روز ملی در سراسر کشور هستیم و پس از تصویب شورای فرهنگ عمومی این دستورالعمل باید در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نیز تایید و تصویب شود که امیدواریم با پی‌گیری‌هایی که صورت می‌گیرد، این اقدام به زودی صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه در همایش بزرگداشت امام‌زادگان، شخصیت این بزرگواران به افراد جامعه شناسانده می‌شود، متذکر شد: هم‌چنین زندگی و علل هجرت امام‌زادگان به ایران که با دعوت حضرت علی‌ بن موسی‌الرضا(ع) بوده است نیز معرفی و مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

شرفخانی افزود: در این همایش‌ها آثار و برکاتی که این بزرگواران در هنگام ورود به ایران برای مردم این کشور داشته‌اند و آثار و برکاتی که اکنون آستان و بارگاه آنان دارد نیز بررسی می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، فعالیت در عرصه نرم‌افزاری را از دیگر اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه برای بزرگداشت امام‌زادگان خواند و گفت: کارهای ویژ‌ه‌ای در عرصه نرم‌افزاری و مکتوب انجام شده است و مقالات، کتاب و ویژه‌نامه‌هایی تهیه شده است که در دهه کرامت به مردم ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول