اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

بودجه ساری در تراز مرکز مازندران نیست

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: بودجه شهرداری ساری در تراز مرکز استان نیست.

بودجه ساری در تراز مرکز مازندران نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید علی اکبر طاهایی بعدازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه شهردار مرکز استان مازندران با بیان اینکه نماینده‌های مجلس برای ارتقای وظایف شهردار در شهرداری از سوی مجلس تلاش کنند، اظهار داشت: اختیار شهرداران به لحاظ قانونی در نظامی که افتخارش مردم‌سالاری است باید افزایش یابد.

* توسعه فضای سبز در بین خانواده ها نهادینه شود

وی ادامه داد: توسعه فضای سبز شهری به عنوان یک فرهنگ در بین خانواده‌ها نهادینه شود و شهرداری نیز با موضوع نظافت و زیبایی شهر تلاشی مضاعف داشته باشد.

طاهایی نهاد شورایی را در قانون اساسی مقدس دانست و تصریح کرد: شورا باید بتواند با ایجاد احساس امنیت، عدالت و رفاه اجتماعی در شهرها مشارکت شهروندان را در مدیریت شهری فراهم کند.

* بودجه شهرداری ساری در تراز مرکز استان نیست

این مسئول با تاکید بر اینکه شورایی‌ها به عنوان منتخب مردم در شهرها مسئولند، ادامه داد: بر اساس بررسی‌ها شاهد هستیم که بودجه شهر ساری در تراز مرکز استان نیست در حالیکه در شهرها باید مرکز تولید ثروت شوند و مردم شهر افرادی ثروتمند باشد تا خدمات شهرداری به نحو احسن فراگیر شود.

نماینده عالی دولت در مازندران بودجه برخی از شهرهای بزرگ را بیش از یک هزار میلیارد تومان دانست و گفت: اعتبار یکساله شهرداری مشهد 2 هزار میلیارد تومان است که متعاقبا خدمات مطلوب‌تری را به شهروندان ارائه می‌کند.

وی داشتن مجتمع‌های تفریحی توریستی، موزه منطقه‌ای و بسیاری از فضاهایی که رفاه شهروندان را فراهم می‌کند را برای مرکز استان از طریق شهرداری قابل پیگیری دانست و ابراز داشت: پارک موزه دفاع مقدس نماد استان است و موزه منطقه‌ای نیز با تفاهم‌نامه‌ای در کنار پارک موزه ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: ساری در بررسی نقشه هوایی جایی برای توسعه دارد و عرصه‌هایی است که شهرداری می‌تواند از آنها به نحو احسن استفاده کند.

* زمین مورد نظر سایت اداری مناسب نیست

طاهایی زمین مورد نظر برای ایجاد سایت اداری مازندران را زیبنده ندانست و گفت: قصد نداریم با ایجاد سایت اداری قتلگاه به راه اندازیم.

وی با اشاره به اینکه انتخاب شورای سوم شهر ساری برای انتخاب شهردار جوانگرایی بود، خاطرنشان کرد: امروز اراده شورا با تشخیص وزیر کشور موضوعیت دارد و تنها حکم شهرداران مراکز استان‌ها با امضای وزیر کشور رسمیت می‌یابد.

* احداث کارخانه زباله‌سوز آخرین اقدام دولت به مرکز مازندران است

طاهایی حمایت دولت نهم و دهم را در توسعه شهرها به ویژه مرکز مازندران محسوس  دانست و اضافه کرد: آخرین اقدام دولت نهم در حمایت از مرکز مازندران تخصیص اعتبار برای کمربندی شمالی و احداث کارخانه زباله‌سوز است که این روزها در حال پیگیری هستیم.

وی مدیریت پسماند در شهر ساری را ضروری عنوان کرد و یادآور شد: شهردار ساری با مجمع امور صنفی هتلداران و رستوران‌ها تعاملی داشته باشد تا زباله‌های رستوران‌ها به صورت تفکیک شده در سطل‌های زباله ریخته شود.

این مسئول وجود زباله‌های جامد را حقوق شهروندان دانست و گفت: برخی افراد سودجو برای بهره‌برداری از زباله‌های خشک و جامد زباله‌های تر را رها کرده و آلایندگی ایجاد می‌کنند.

استاندار مازندران حمایت همه شهروندان و مدیران استانی را برای توسعه شهری به شهرداری تاکید کرد و بیان داشت: همه دستگاه‌های اجرایی که از شهرداری خدمات می‌گیرند موظف به ارائه خدمات به شهرداری هستند.

*ساری هویت تاریخی میاندرود است

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری کاری سخت و بسیار پیچیده است، تصریح کرد: ورودی و خروجی شهرها به درستی ساماندهی شود و تا چهره نازیبای آن زدوده شود.

طاهایی شهرستان میاندرود را جدای از ساری ندانست و گفت: هویت میاندرود، ساری است و شهری که هویت تاریخی نداشته باشد، تهی است.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نشان داد که مدیریت جوان در کشور نقش‌آفرین است، اظهار داشت: مدیریت دوران دفاع مقدس را جوانان برعهده داشتند که عاقبتش پیروزی انقلاب اسلامی بود و امیدواریم از انتخاب شهردار جوان مرکز مازندران منتفع شود.

به گزارش فارس، در این مراسم حجازی تودیع و عبوری معارفه شد.

انتهای‌پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول