اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

افزایش 32 درصدی بودجه عمرانی گیلان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از افزایش 32 درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال جاری خبر داد.

افزایش 32 درصدی بودجه عمرانی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی گیلان با تبریک ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امسال کشور در مقطع مهمی در سطح بین‌المللی قرار دارد.

وی اعمال تحریم‌ها از طرف دشمنان را به دلیل استیصال و در حال فروپاشی استکبار جهانی عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی از بسیاری از مراحل تاکنون عبور کرده و رهنمودهای مقام معظم رهبری برای مسئولان بسیار مهم است.

سعادتی استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری را فرصت خدمت برای مسئولان خواند و تصریح کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری به لحاظ معنوی و مادی برای مسئولان راهگشاست و باید از آن استفاده شود.

استاندار گیلان سخنان مقام معظم رهبری را دارای دستاوردهای عظیم خدمتی برای مسئولان دانست و ابراز کرد: مدیران فرصت خدمتگزاری را نباید فراموش کنند.

وی خواستار در نظر گرفتن واقعیت‌های موجود در تصمیم‌گیری‌ها شد و خاطرنشان کرد: توانمندی‌های کشور نسبت به 33 سال گذشته افزایش پیدا کرده است اما دشمن را نباید ضعیف تصور کنیم.

سعادتی با تاکید بر مد نظر قرار دادن اقتصاد مقاومتی دستگاه‌های اجرایی، بیان کرد: مدیران باید احاطه کامل به مسایل داشته باشند.

استاندار گیلان از افزایش 32 درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال جاری خبر داد و گفت: امسال بودجه عمرانی گیلان حدود 222 میلیارد تومان است.

وی به سیل اخیر گیلان اشاره کرد و یادآور شد: خسارت  سیل سخت و سنگین اخیر استان حدود 81 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

سعادتی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران استان در رودسر مستقر شده بود، اذعان کرد: دستگاه‌های مختلف تمام امکانات خود را به مناطق سیل‌زده اعزام کردند و مدیران کار جهادی انجام دادند.

استاندار گیلان تالش، فومن، سیاهکل، رودسر، لنگرود و املش را 6 شهرستان خسارت دیده از سیل عنوان کرد و افزود: بالغ بر شش میلیارد تومان از سرجمع اعتبارات استان به خسارت سیل اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به بودجه 35 هزار میلیارد تومانی کشور در سال 91، اظهار کرد: امسال بودجه ملی گیلان 750 میلیارد تومان است و مدیران باید برای جذب آن تلاش کنند.

سعادتی بر صدور کارنامه برای مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان تاکید کرد و گفت: نمایندگان گیلان در مجلس با انگیزه بسیار برای جذب اعتبارات ملی با مدیران استان همکاری می‌کنند و باید سهم گیلان را در جذب بودجه ملی بالا ببریم.

استاندار گیلان از طرح فعال کردن دفتر استان در تهران خبر داد و تصریح کرد: جایگاه دستگاه‌های اجرایی گیلان باید در وزارتخانه‌ها مشخص شود.

وی با تاکید براینکه تذکرهای مقام عالی دولت در استان لازم‌الاجراست، ابراز کرد: مدیرانی که در جذب اعتبارات ملی کوتاهی کنند از بودجه استانی محروم می‌شوند.

سعادتی خواستار مشخص شدن شاخص‌ها در بخش‌های مختلف شد و خاطرنشان کرد: مصوبات سفر هیئت دولت به استان در اولویت ویژه و نخست قرار دارد.

استاندار گیلان سفرهای استانی هیئت دولت را نقشه راه توصیف کرد و یادآور شد: مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور باید پیگیری شود.

وی بر نظارت بر روند اجرای پروژه‌ها تاکید کرد و افزود: جهت‌گیری سفرهای شهرستانی تنها مالی نبوده و گره‌گشایی از امور مبنای امور است.

سعادتی با اشاره به توجه به اولویت‌ها در سفرهای شهرستانی، بیان کرد: سفرهای شهرستانی با 40 هدف انجام می‌شود.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول