اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان یزد خبر داد

اختصاص بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد به باشگاه پژوهشگران جوان

خبرگزاری فارس: رئیس باشگاه پژوهشگران جوان استان یزد از اختصاص سه درصد بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد به باشگاه پژوهشگران جوان خبر داد.

اختصاص بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد به باشگاه پژوهشگران جوان

محمدرضا احمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: با توجه به اینکه در گذشته آیین‌نامه‌ای در مورد تحقیق و پژوهش برای دانشجویان وجود نداشت و تنها اساتید طبق آیین‌نامه به فعالیت‌های تحقیقاتی می‌پرداختند، باشگاه پژوهشگران جوان با هدف ایجاد بستری مناسب برای فعالیت‌های تحقیقاتی دانشجویان در دانشگاه آزاد راه‌اندازی شد.

وی افزود: مجموعه باشگاه پژوهشگران جوان به منظور حمایت از فعالیت‌های تحقیقاتی و ارائه مقالات و برگزاری کلاس‌های آموزشی از سال 1377 در کشور تشکیل شد و اکنون در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه واحدهای استان یزد دارای دفتر است.

احمدزاده خاطرنشان کرد: مجموعه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی، هم‌اکنون 20هزار عضو در کل کشور دارد که این تعداد در واحد یزد به 200 نفر می‌رسد و هر کدام از اعضا دارای عضویت دو ساله در این مجموعه هستند که برای تمدید عضویت باید برخی شرایط را کسب کنند.

وی شرایط ورود به باشگاه پژوهشگران جوان را سن 15 تا 30 سال از کل دانشگاه‌ها اعلام کرد و افزود: بدون وجود محدودیت در نوع دانشگاه، افرادی که دارای مقام در جشنواره خوارزمی باشند، همچنین از سطح معدل بالایی برخوردار بوده و یا مقالاتی را با سطح مناسب به چاپ رسانده باشند، می‌توانند در باشگاه پژوهشگران جوان عضویت داشته باشند.

احمدزاده عنوان کرد: در حال حاضر چهار عضو باشگاه از طریق کسب مقام در جشنواره خوارزمی به باشگاه پژوهشگران جوان راه یافته‌اند.

وی، جدیدترین امتیاز ثبت اختراع باشگاه پژوهشگران جوان را کسب چند جایزه جهانی از کشورهای آلمان و چهلمین مسابقات اختراعات و ابداعات ژنو سوئیس عنوان کرد و گفت: اعضای باشگاه تقریبا در تمام رشته‌ها فعالیت دارند و هم‌اکنون تیم رباتیک، نانوتکنولوژی، عمران و برق و نساجی، عمده فعالیت‌های باشگاه پژوهشگران جوان واحد یزد را به خود اختصاص داده‌اند و تعداد نفرات بیشتری نسبت به سایر رشته‌ها در آنها فعالیت می‌کنند.

احمدزاده در مورد ارائه امکانات به اعضای باشگاه نیز اظهار داشت: اعضا ابتدا در کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی به صورت رایگان شرکت می‌کنند و به دنبال آن باشگاه از طرح‌های تحقیقاتی اعضا حمایت می‌کند همچنین کمک به ارائه مقاله در کنفرانس‌های داخلی و خارجی از حمایت‌های باشگاه پژوهشگران جوان است.

وی یادآور شد: دانشجویان دانشگاه آزاد فعال در باشگاه پژوهشگران جوان از تخفیف شهریه نیز برخوردار می‌شوند ضمن اینکه اعطای بن کتاب و کمک هزینه سفر حج نیز از دیگر تسهیلات و حمایت‌های این مجموعه از اعضاست.

احمدزاده در مورد سایر تسهیلات به اعضای این باشگاه نیز بیان کرد: در صورتی که اعضا امتیاز لازم را در باشگاه پژوهشگران جوان کسب کنند، امکان شرکت بدون کنکور در دوره کارشناسی‌ارشد را دارند که تاکنون هشت نفر در استان یزد موفق به کسب این امتیاز شده‌اند.

وی گفت: سه درصد بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی به باشگاه پژوهشگران جوان اختصاص دارد و در سال گذشته 10 مورد اختراع اعضای باشگاه در استان یزد به ثبت رسیده است.

انتهای‌پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول