اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شهرضا:

کمبود بودجه مهم‌ترین دلیل عقب‌ماندگی شهرضا در مدیریت شهری است

خبرگزاری فارس: شهردار شهرضا گفت: کمبود بودجه مهم‌ترین دلیل عقب‌ماندگی شهرستان شهرضا در حوزه مدیریت شهری است.

کمبود بودجه مهم‌ترین دلیل عقب‌ماندگی شهرضا در مدیریت شهری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، شهریار خان‌احمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کمبود محسوس بودجه در حوزه مدیریت شهری شهرضا زمینه طولانی شدن مدت اجرای پروژه‌ها را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرداری شهرضا نسبت به شهرستان‌های کم‌جمعیت و کوچک استان اصفهان از وضعیت بودجه‌ای مناسبی برخوردار نیست.

خان‌احمدی با اشاره به نقش منابع درآمدی پایدار در راستای پیشبرد اهداف کلان شهرداری‌ها گفت: در سال گذشته بودجه شهرداری شهرضا رقمی در حدود 130 میلیارد ریال بوده است که با توجه به جمعیت یک 120 هزار نفری شهر شهرضا رقم ناچیزی محسوب می‌شود.

وی با تشریح و مقایسه آماری بودجه شهرداری شهرضا نسبت به سایر شهرداری‌های استان افزود: تفاوت بودجه شهرداری شهرضا طی یک بازه زمانی پنج ساله با شهرداری یک شهر 70 هزار نفری در استان اصفهان رقمی در حدود یک‌هزار میلیارد ریال است که این بیانگر عمق اختلاف بودجه‌ای بین شهرداری شهرضا با سایر شهرداری‌های استان است.

شهردار شهرضا در ادامه با اشاره به نقش کلیدی شهرداری‌ها در توسعه و آبادانی کشور تصریح کرد: باید با آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی مداوم زمینه جذب عموم مردم در پروژه‌های شهری را مهیا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به لزوم اختصاص منابع درآمدی به شهرداری‌ها افزود: در حال حاضر بیش از 75 هزار خودرو در سطح شهرستان شهرضا وجود دارد که بر این اساس باید رقمی در حدود 10 میلیارد ریال عوارض به شهرداری شهرضا پرداخت شود و این در حال است که تا چند سال گذشته رقم پرداختی به شهرداری در این زمینه رقمی حدود 600 میلیون ریال بوده است.

خان‌احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش رسانه‌ها و مطبوعات در راستای نیل به اهداف متعالی شهرداری‌ها اضافه کرد: همگان باید بدانند شهرداری‌ها هیچ‌گاه به شخص یا اشخاص وابسته نیستند و برخی افراد نباید به دلایل مغرضانه از پیشبرد اهداف شهرداری جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: حقیقت‌طلبی و ایجاد امید و آگاهی در حوزه مدیریت شهری جزو مهم‌ترین اصول حوزه خبر به شمار می‌رود.

شهردار شهرضا با انتقاد از بی‌توجهی به پتانسیل‌های موجود در سطح شهرستان شهرضا، افزود: باید به این موضوع اعتراف کرد که برخی شهرستان‌هایی که در گذشته جزو مناطق تحت پوشش شهرضا بوده‌اند گوی سبقت را در حوزه مدیریت شهری از شهرضا گرفته‌اند و این نتیجه یکدلی و وفاق آنها در برابر حقوق مجموعه شهرستان بوده است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم احداث پنج خیابان جدید در سطح شهرضا گفت: در این زمینه توافق‌های خوبی با ساکنان این مناطق داشته‌ایم و در تمام مناطق زیر پوشش این طرح‌ها به جز خیابان برج‌عسگر پیشرفت قابل توجهی انجام گرفته است.

خان‌احمدی طراحی و ساخت میدان ورودی شهرضا را از دیگر برنامه‌های شهرداری شهرضا در سال جاری برشمرد و افزود: شورای ترافیک استان اصفهان موافقت خود را با اجرای این طرح اعلام کرد و بر این اساس شهرداری شهرضا در آینده نزدیک زمینه احداث این میدان را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: طرح احداث میدان باغ ملی به عنوان یک اثر فاخر معماری در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول