اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسعه راه‌ها کماکان در الویت است

تمرکز بودجه‌ای بر روی توسعه بشاگرد

خبرگزاری فارس: بشاگرد که کماکان از بسیاری از امکانات اولیه رفاهی در بسیاری از نقاط خود محروم است، مورد تمرکز مسئولان و برنامه‌ریزان هرمزگان در تخصیص اعتبارات طی سال‌های اخیر قرار گرفته است.

تمرکز بودجه‌ای بر روی توسعه بشاگرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در پی شناساندن وضعیت زندگی مردم در منطقه بشاگرد هرمزگان در اوایل دهه 60 توسط افرادی همانند والی و شهید آوینی به مردم ایران، این منطقه همواره در رأس توجهات نظام قرار گرفت.

هر چند که این بشاگرد در سال‌های اخیر با مرکزیت سردشت به شهرستانی ارتقا یافته است، اما کماکان این منطقه از نارسایی‌هایی قابل توجه رنج می‌برد، نارسایی‌هایی که ریشه در سال‌های قبل از انقلاب دارد و از همین رو طی سال‌های اخیر و به ویژه در دولت‌های نهم و دهم، همواره بیشترین اعتبارات تملک دارایی استانی در هرمزگان پس از شهرستان بندرعباس به عنوان مرکز استان، به شهرستان بشاگرد اختصاص داده می‌شود.

رضا ملانسب فرماندار شهرستان بشاگرد عصر امروز در جمع مدیران این شهرستان برای چندمین سال پیاپی از اختصاص بیشترین اعتبارات استان پس از بندرعباس به شهرستان بشاگرد خبر داد.

به گفته وی، این اعتبار نسبت به سال گذشته افزایش 56 درصدی دارد که در نوع خود رشدی کم‌نظیر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به تأکیدات استاندار هرمزگان در خصوص اولویت دار کردن طرح‌ها با محوریت رفع کمبودها و نیازهای اساسی مردم، بیشترین اعتبارات استان پس از مرکز استان یعنی بندرعباس، به شهرستان بشاگرد اختصاص یافت.

ملانسب اضافه کرد: تأکیدات استاندار هرمزگان در خصوص اولویت‌دار کردن طرح‌ها با محوریت رفع کمبودها و نیازهای اساسی مردم در توزیع اعتبارات امسال بسیار تأثیرگذار بوده و موجب اجرای بهتر عدالت در خدمت در سطح استان می‌شود.

فرماندار بشاگرد در خصوص چگونگی صرف اعتبارات در این شهرستان نیز گفت: 64 پروژه در فصل‌های اداره امور عمومی، دفاع، آموزش، فرهنگ و هنر، رسانه‌های جمعی و گردشگری، بهداشت و سلامت، رفاه و تأمین ‌اجتماعی، تربیت بدنی، کشاورزی و منابع ‌طبیعی، صنعت و معدن، حمل ‌و نقل، مسکن و عمران شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر 153 میلیارد و 750 میلیون ریال، از جمله پروژه‌های پیشنهادی ارائه شده است.

وی راه را محور توسعه شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: در بین فصول و بخش‌هایی که موفق به جذب اعتبارات شده‌اند، بیشترین اعتبار به  بخش راه با رقم 77 میلیارد و 200 میلیون ریال است.

با این شرایط بودجه‌ای باید منتظر بود آیا شهرستان بشاگرد که کماکان در برخی از نقاط حتی از امور اولیه نیز محروم است، آیا می‌تواند در آینده رویای افرادی همانند حاج والی (که از وی به عنوان پیامبر بشاگرد یاد می‌شود)،‌ مبنی بر "بشاگرد توسعه یافته و گردشگری" را محقق کند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول