اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

شهرداری‌ها در بودجه‌های فرهنگی خود به مساجد توجه نشان دهند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از شهرداری‌ها خواست تا در بودجه‌های فرهنگی خود به مساجد و رونق‌سازی آنها نیز توجه نشان دهند.

شهرداری‌ها در بودجه‌های فرهنگی خود به مساجد توجه نشان دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، حجت‌الاسلام حمید عظیمی بعد از ظهر امروز در همایش "نماز جمعه میعادگاه ولایتمداران" در سراب، اظهار کرد: نقش محوری مسجد در جامعه اسلامی باید مدنظر برنامه‌ریزان دولتی و غیردولتی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دیدگاهی که به مسجد به صرف برگزاری مجالس ترحیم می‌نگرد دیدگاهی قابل قبول نیست، اظهار کرد: مساجد در جامعه اسلامی به عنوان مرکز حرکت‌ها و فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی محسوب می‌شوند.

عظیمی با اشاره به اینکه خاستگاه انقلاب شکوهمند اسلامی در سراسر کشور مساجد بودند، تاکید کرد: مساجد نقش محوری و اساسی در انقلاب اسلامی ایفا کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: برگزاری مجالس عروسی، تولد، بررسی امور اجتماعی مومنان و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی اگر با رعایت موازین شرعی باشد اشکالی ندارد و باید خانواده‌ها بیش از پیش فرزندان خود را با مساجد آشنا کنند.

عظیمی تصریح کرد: جوانان مسجدی هیچ‌گاه به منجلاب اعتیاد و فساد گرفتار نمی‌آیند بلکه جوانانی پاک و مومن به جامعه تحویل داده می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، از شهرداری‌ها خواست تا در بودجه‌های فرهنگی خود به مساجد و رونق‌سازی آنها نیز توجه نشان دهند.

وی در ادامه فرازهایی از پیام مقام معظم رهبری در مورد مساجد را به حاضران قرائت کرد.

عظیمی با بیان عظمت و شکوه نماز پرصلابت جمعه در جامعه اسلامی بیان داشت: در زمان برگزاری نماز جمعه طبق آیه صریح قرانی پرداختن به امور دنیوی و کسب و کار جایز نیست و مسلمانان نباید بدون عذر در نماز جمعه شرکت نکنند.

همایش "نماز جمعه میعادگاه ولایتمدران" به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری نهاد نماز جمعه سراب در مسجد جامع سراب برگزار شد و در این همایش از خادمان فرهنگی نماز جمعه تقدیر به عمل آمد. 

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول