اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی کرمان خبر داد

اجرای برنامه حفظ قرآن در 100 کانون فرهنگی مساجد کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از اجرای برنامه حفظ قرآن در 100 کانون فرهنگی هنری مساجد طی ماه مبارک رمضان در این خطه خبر داد.

اجرای برنامه حفظ قرآن در 100 کانون فرهنگی مساجد کرمان

احمد سعیدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان یکی از بافضیلت‌ترین و ارزشمندترین زمان‌های زندگی بشر است.

وی بیان داشت: توجه و جلای قلب در ماه‌های رجب و شعبان شرط ورود به ماه مبارک رمضان است و این ماه قطعه بهشت زمانی خدا است.

سعیدی ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب برای اعتلای ارزش‌های انسانی و اخلاقی و معرفت‌یابی به ذات مقدس حق تعالی خواند.

وی ابراز داشت: تمام رفتار و کردار انسان در ماه مبارک رمضان می‌تواند جنبه عبودیت یابد به طوری‌که خواب فرد روزه‌دار هم عبادت تلقی می‌شود.

سعیدی تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی هر ساله برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای اجرای برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد که اعزام مبلغان و سخنرانان از جمله این برنامه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان یکی از پررونق‌ترین مقاطع سال برای مساجد و تکایا است و برگزاری نشست‌های معنوی، فرهنگی و قرآنی در این مکان‌ها در دستور کار نهادهای تأثیرگذار قرار دارد.

این مسئول فرهنگی اذعان داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برنامه‌هایی را برای اعتلای معنویت و معرفت‌افزایی بیشتر در سراسر این خطه در ماه مبارک رمضان اجرا می‌کند.

سعیدی بیان داشت: آموزش‌های هنری در زمینه مباحث قرآنی و نماز با استفاده از قالب‌های هنری از جمله نقاشی و گرافیک در فضای مجازی از جمله برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در استان کرمان است.

وی از اجرای برنامه حفظ قرآن در 100 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان کرمان خبر داد و افزود: همچنین طرح حافظان وحی در کانون‌های نور در سنین مختلف برگزار می‌شود.

سعیدی ابراز داشت: برنامه‌های تفسیر و تدبر در قرآن در قالب حلقه‌های معرفت قبل از نماز مغرب و عشا با محوریت کانون‌های فرهنگی و هنری استان کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول