اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی سیستان‌وبلوچستان:

طرح‌های قرآنی ادارات دولتی به مؤسسات قرآنی واگذار شود

خبرگزاری فارس: مسئول اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ‌ مردمی سیستان‌ و بلوچستان گفت: ادارات و نهادهای دولتی می‌توانند طرح‌های قرآنی را به مؤسسات قرآنی واگذار کنند و خود ناظر بر اجرای آنها باشند.

طرح‌های قرآنی ادارات دولتی به مؤسسات قرآنی واگذار شود

سید مهدی پورموسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: همه دستگاه‌ها بودجه برای فعالیت‎های

فرهنگی ـ قرآنی را دریافت می‌کنند و این دستگاه‌ها و نهادها می‌توانند طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی خود را در بحث فرهنگی ـ قرآنی به مؤسسات واگذار کنند و خود نیز ناظر بر اجرای برنامه‌ها باشند و خروجی‌های خود را در زمینه‌های مورد نظر شامل تربیت حافظ، قاری و... از مؤسسات خواستار باشند.

وی افزود: با توجه به برنامه‌های قرآنی در سطح استان سیستان و بلوچستان، مردم در سطح منطقه، نیاز به حمایت در این زمینه دارند و باید دستگاه‌های اجرایی، استانداری، فرمانداری، اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه با همکاری مؤسسات قرآنی بتوانند برنامه‌هایی در بحث فرهنگی و آموزش قرآن و همچنین برگزاری ویژه‌ برنامه‌های مناسبت‌های خاص مانند ولادت‌ها و شهادت‌ها داشته باشند تا هر یک از دستگاه‌ها گوشه‌ای از کار تعلیم و تربیت قرآنی افراد جامعه را بر عهده گیرند.

مسئول اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی سیستان‌ و بلوچستان با بیان اینکه توانمندی مردم و نهادها کم نیست و باید از ظرفیت‌ها استفاده بهینه شود بیان داشت: از جمله نکات مثبت واگذاری طرح‌ها به مؤسسات قرآنی، اشتغال‌زایی است.

پورموسوی اضافه کرد: به علت فقدان کارخانجات در سیستان و بلوچستان و هم‌مرزی با افغانستان و پاکستان و تهاجم فرهنگی، راه‌اندازی خانه‌های روستایی که آموزش‌های قرآن مورد نیاز مردم را ارائه کنند، کمک خوبی برای مسئولان است زیرا با وجود آموزش‌های قرآن از بسیاری ناهنجاری‌ها و اتفاقات پیش‌بینی نشده کاسته می‌شود.

وی در مورد اختصاص نیم‌ درصد از بودجه دستگاه‌های دولتی که در وزارت فرهنگ به‌ صورت متمرکز انجام شده گفت: سال گذشته، مبلغی برای این کار به ادارات واگذار شده ‌است و برنامه‌ریزی کوتاه‌ مدت، میان‌ مدت و بلند مدت انجام شده تا به شاخص‌های مورد نظر در دراز مدت برسیم.

مسئول اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی سیستان و بلوچستان برنامه‌های مقطعی، متوسط و بلند مدت را از یک ماه تا پنج سال دانست و افزود: چشم‌انداز، 10 سال بعد برای داشتن حافظان و قاریان بیشتر در جامعه با تأمین اعتبارات و همدلی استان‌ها و شهرستان‌ها و کمک مردم محقق می‌شود.

پورموسوی تصریح کرد: همه دستگاه‌های دولتی توان برگزاری فعالیت‌های قرآنی را ندارند اما می‌توان از ظرفیت مؤسسات   با قابلیت‌های دولتی استفاده کنند و با همراهی مسئولان، از مساجد، مدارس و دستگاه‌های دولتی در برگزاری محافل انس، مسابقات و کلاس‌ها استفاده شود.

وی افزود: دستگاه‌ها طی تفاهم‌نامه‌ای بودجه را در اختیار مؤسسات قرآنی قرار دهند و از طریق اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی نیز نظارت صورت پذیرد تا خانواده‌های کارمندان، کوی‌ سازمانی‌ها و منازل مسکونی از خدمات و آموزش‌های قرآنی بهره‌مند شوند و با این همکاری خواسته‌های کارکنان و دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول