اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

قرآن سند راهنمای مسلمانان است

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: قرآن به‌ عنوان سند راهنمای مسلمانان و هم‌چنین عترت همانند پشتوانه قرآنی مستندی است که شیعیان به ‌عنوان راهنمای خود انتخاب کرده‌اند.

قرآن سند راهنمای مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی در مراسم افتتاحیه نهمین دوره نمایشگاه قرآن در استان اصفهان، اظهار کرد: بارها و بارها شنیده‌ایم تاریخ تکرار می‌شود و این در بسیاری از کتاب‌ها از جمله فلسفه تاریخی که هم دانشمندان ایرانی و اروپایی آن را نوشته‌اند، آمده است.

وی با اشاره به فلسفه ارسال رسولان، تصریح کرد: پیامبر آمده است تا پیام‌آور باشد و امامان معصوم (ص) به همین دلیل راهنما و پیشوا هستند، چرا که در مسیر تکامل انسان، آنها همواره راهنمای ما هستند.

استاندار اصفهان ادامه داد: قرآن هم به‌ عنوان سند راهنمای ما و عترت همانند پشتوانه قرآن مستندی است که ما شیعیان به‌ عنوان راهنمای خود انتخاب کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز همانند دیروز نیازمند به قرآن هستیم و به طور یقین فردای ما هم این چنین است، تاکید کرد: قرآن برای امروز و دیروز و فردای بشری آمده است.

ذاکراصفهانی با بیان اینکه ما امروز در دنیای متلاطمی زندگی می‌کنیم، افزود: دنیای متلاطم امروزه هم‌چون گذشته هیچ تغییری نکرده و انسان‌ها همان انسان‌ها و طبیعت هم با توجه به تغییرات فرسایشی همان طبیعت است.

وی اضافه کرد: انسان همانند گذشته تاریخ، نیازمند است و این طور نیست که خداوند او را در مقطعی از تاریخ خلق کرده باشد و بعد از نزول قرآن و پیامبری، او را رها کرده باشد که با تکامل عقلی راه خود را پیدا کند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در نگاه برخی از روشنفکران دوران اخیر، این تلقی وجود دارد که انسان به مرحله‌ای از شعور رسیده که خودش می‌تواند بدون راهنما مسیر زندگی را بپیماید، افزود: این به دلیل غروری بود که به خاطر علوم مادی انسان به او داده شده است و امروز بعد از گذشت آن عصر یعنی عصر غرور هلمی متوجه شده، قابل اتکا نیست.

وی ادامه داد: این نگاه تحت تأثیر غروری است که انسان عصر جدید از دستاوردهای علوم مادی به آن رسیده بود اما امروز تازه متوجه شده که آن علوم قابل اتکا نیست و آنچه بشر امروز به آن نیاز دارد، هم‌چنان با اتکا به آن منبع معرفتی مناسبات خصوصی و اجتماعی و مطابق با قرآن است.

ذاکراصفهانی با بیان اینکه در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز بسیاری از آموزه‌های دینی در قرآن در حوزه اجتماع و سیاست بیان می‌شود، اظهار کرد: بیش از 80 درصد از آیات قرآن مضمون اجتماعی و سیاسی دارد، در صورتی که برخی فکر می‌کنند قرآن فقط برای زندگی خصوصی است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول