اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب شورای اسلامی مشهد

المان‌های قرآنی در سطح شهر مشهد افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد در دویست و پنجمین جلسه این کمیسیون بر ایجاد و افزایش المان‌های قرآنی در پایتخت معنوی ایران تأکید کردند.

المان‌های قرآنی در سطح شهر مشهد افزایش می‌یابد

به گزارش  خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی مشهد در جلسه شورای شهر مشهد در این باره اظهار کرد: با وجود اینکه قرآن محور زندگی بشر است تنها پنج درصد خروجی فعالیت‌های قرآنی در جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام علی زارع رئیس دانشگاه تربیت مدرس قرآن مشهد نیز گفت: با توجه به تاکید زیاد رهبری در زمینه بحث قرآن و تربیت قاریان قرآنی باید دست به دست هم دهیم و تمام شهر را مملو از نشانه‌های قرآنی کنیم.

وی همچنین به ایجاد محلی تحت عنوان دروازه قرآن در پایتخت معنوی اشاره و گفت: با ایجاد طرح‌های قرآنی می‌توانیم در راستای ترویج فرهنگ قرآنی قدم برداریم.

در ادامه این جلسه حسین شادکام معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد بیان کرد: در حال حاضر در مشهد فعالیت‌های فرهنگی معنوی نظیر نصب بنر آیات و روایات در 150 اتوبوس،  ترجمه آیات با عنوان شهروندان شهر بهشت و برگزاری مسابقات قرآنی با صدا و سیما و ... انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 90 بیش از 80 المان در سطح شهر نصب شد که نیمی از آنها، المان‌های مذهبی و معنوی بود.

جواد داوودآبادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نیز ضمن ابراز خرسندی از پیگیری جامعه قرآنی مشهد در این رابطه گفت: از آنجا که جامعه ما جامعه‌ای پویا است، بایستی با نگرشی عمیق نسبت به تفسیر آیات سیاسی قرآن از طریق کمیته‌های راهبردی اقدام کنیم.

در ادامه فاطمه غیور دیگر عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه هنر نشأت گرفته از فکر و ایده افراد است، تصریح کرد: باید بررسی شود چرا این موضوع در آثار همه هنرمندان دیده نمی‌شود.

غلامرضا بصیری‌پور در ادامه موضوع با تاکید بر اینکه موضوعات فرهنگی و قرآنی می‌تواند در قالب فکر و اندیشه نمود پیدا کند، افزود: باید نمادهایی در شهر ایجاد شود که ما را به سمت موضوعات قرآنی سوق دهد.

درادامه اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی مقرر کرد جامعه قاریان طرح‌ها و برنامه‌های خود درباره المان‌های قرآنی را به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا ارائه دهد.

ارائه گزارش پیرامون عملکرد حوزه گردشگری و زائران دیگر دستور کاری بود که مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد درباره خدمات پذیرش در واحدهای اقامتی رسمی گفت: این طرح در حال حاضر در چهار نقطه پایانه مسافربری، راه‌آهن، محور ورودی قوچان و محور ورودی نیشابور در حال اجراست.

وی به آماده‌سازی 21 پایگاه راهنمای زائر در راستای اجرای طرح مورد نظر، راه‌اندازی تلفن شش‌رقمی با هدف دسترسی آسان‌تر زائران به اطلاعات ضروری اشاره و بیان کرد: اجرای مانور خدمت، تولید محصولات اطلاع‌رسانی، اجرای طرح آموزشی ویژه رانندگان تاکسی در پایانه مسافربری، راه آهن، فرودگاه و راهنمایان ستاد راهنمای زائر و نیز راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی با گرایش البسه در خانه ملک از دیگر اقدامات این مدیریت است.

دستور کار دیگر کمیسیون به بررسی لایحه شهرداری مشهد در ارتباط با بهای خدمات استفاده از اماکن و فضاهای عمومی ورزشی اختصاص داشت که اعضا به این دستور کار نیز رای مثبت دادند.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول