اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات خراسان جنوبی خبر داد

شناسایی چهره‌های شاخص قرآنی خراسان جنوبی در ماه رمضان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از شناسایی چهره‌های شاخص قرآنی استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

شناسایی چهره‌های شاخص قرآنی خراسان جنوبی در ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان ظهر امروز در جمع فعالان قرآنی خراسان جنوبی اظهار کرد: مراسم تجلیل از چهره‌های شاخص قرآن به صورت منطقه‌ای در مشهد برگزار می‌شود و سهم خراسان جنوبی در این مراسم سه نفر است.

وی به فعالیت‌های قرآنی انجام شده در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: خانه‌های قرآنی در روستاها، موسسات قرآن و چهره‌های شاخص قرآنی از عوامل موثر در حوزه قرآن استان هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به اعزام مبلغان در ماه رمضان اشاره و تصریح کرد: تاکنون 800 روحانی به مناطق روستایی استان اعزام شده‌اند.

لطفیان از برگزاری 200 جلسه قرآنی در ماه مبارک رمضان در منازل شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: در این جلسات باید یک روحانی برای تفسیر قرآن نیز اعزام شود.

وی از ثبت‌نام 500 دانش‌آموز در کلاس‌های قرآن و عترت مدارس تخصصی قرآن در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: اعزام مشاوران مذهبی به مدارس نیز از دیگر اقدامات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: این استان از نخستین استان‌های برگزارکننده این برنامه بوده است و این اقدام به منظور بهره‌برداری دانش‌آموزان از تبلیغات دینی برگزار می‌شود.

لطفیان بر ترویج فرهنگ قرآنی تاکید کرد و افزود: برای ترویج فرهنگ قرآنی و همچنین یادگیری تخصصی قرآن و مفاهیم آن باید همه مسئولان تلاش کنند.

وی به فعالیت 160 مؤسسه و خانه قرآن روستایی و شهری در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: از این تعداد 17 موسسه قرآنی، 135 خانه قرآنی روستایی و هشت خانه قرآنی شهری در سطح استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ایجاد مرکز تخصصی قرآن، برگزاری دوره‌های قرآن، حمایت از خانه‌های قرآن روستایی، شهری و توانمندسازی آحاد مردم در قرائت صحیح نماز و قرآن را از فعالیت‌های مهم این سازمان در بحث قرآن عنوان کرد.

انتهای پیام/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول