اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خوزستان خبر داد

تربیت 14 هزار حافظ قرآن کریم در خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان از برنامه‌ریزی برای تربیت 14 هزار حافظ قرآن کریم در استان خبر داد.

تربیت 14 هزار حافظ قرآن کریم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت الاسلام سیدعلی میرمحمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد 10میلیون نفر حافظ در کشور گفت: سهم خوزستان در سال 91 برای تقویت حافظان قرآنی کشور، 14 هزار حافظ است.

وی با بیان اینکه حفظ از دو جزء تا 30 جزء را شامل می‌شود؛ ادامه داد: از ابتدای ماه رمضان ثبت نام آغاز و تا پایان ماه مبارک ادامه دارد.

* درخشش خوزستان در مسابقات قرآن

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان از کسب رتبه نخست در بیست و نهمین مسابقات بین المللی قرآن کریم خبر داد و گفت: با حضور قاریان خوزستانی در بیست و نهمین مسابقات بین المللی قرآن کریم از جمله حاج قاسم مقدمی، این استان موفق به کسب رتبه نخست در این مسابقات شد.

میرمحمدی اضافه کرد: استان از ظرفیت نیروی انسانی بالایی برخوردار است؛ از آنجایی که دشمن در بعد فرهنگی روزانه روی جوانان ما سرمایه گذاری می‌کند، لازم است هوشمندانه اهداف دشمنان رصد و پیگیری شوند.

وی ادامه داد: به این دلیل برنامه‌هایی در حد توان انجام شده که از جمله آن طرح نشاط معنوی برای دانش آموزان در 42 بقعه استان در سه مقطع تحصیلی است که تا 15 شهریورماه نیز ادامه خواهد داشت.

به گفته وی؛ اعزام 42 مبلغ به امام زاده‌های استان از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.

میرمحمدی ضمن تشریح طرح ضیافت الهی، گفت: در ماه بهار قرآن طرح ضیافت الهی به منظور برگزاری جلسات قرآن کریم در سطح استان ساماندهی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان اضافه کرد: این طرح شامل جزء خوانی قرآن به طور مستمر در کنار 30 بقعه است.

وی با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن در این شب‌ها بیان کرد: در سالهای گذشته در ماه رمضان تنها دو شب محفل انس با قرآن با حضور قاریان مصری و بین المللی برگزار می‌شد در حالی که امسال حضور قاریان بین المللی برای 12 شب برنامه ریزی شده است.

میرمحمدی از توزیع 200هزار جلد کتاب در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: به اقتضای تغذیه روحی و فکری جوانان و نو جوانان 200هزار جلد کتاب در بقاع متبرکه استان توزیع شد.

*نظارت اوقاف بر بقاع

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: تمام بقاع زیر نظر اوقاف هستند و با سازندگان امامزاده‌های جعلی برخورد می‌کنیم.

وی افزود: یک جریانی برای از بین بردن و سست کردن اعتقادات، از مردم می‌خواهد که امامزاده‌های جعلی ایجاد کنند که به جریان وهابیت وصل است و با این موضوع برخورد شده است.

میرمحمدی ادامه داد: برخی از امامزاده‌ها نیز هستند که اسناد و مدارک آن‌ها وجود دارد اما چون در سالهای گذشته اعتباراتی برای ساخت و ساز آن‌ها وجود نداشته؛ اکنون با تزریق اعتبارات در حال بازسازی هستند و این امر ممکن است شبهاتی را به وجود آورد که امامزاده‌ای جدید است اما در واقع اینگونه نیست.

*50 درصد پیشرفت فیزیکی حرم علی بن مهزیار

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: حرم علی بن مهزیار اهوازی از 10 آبان ماه سال گذشته برای بازسازی تخریب و ساخت وساز آن آغاز شد ولی به دلیل نداشتن نقشه و تخصیص اعتبار با مشکلاتی در ساخت و بازسازی مواجه شد.

وی افزود: تاکنون این پروژه پیشرفت فیزیکی 50درصدی داشته و قرار است تا پایان مهرماه فاز نخست آن شامل سفت کاری طبقه اول حرم بهره برداری شود.

میرمحمدی از اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار استانی به این پروژه خبر داد و گفت: کل اعتبار مورد نیاز برای ساخت و بازسازی حرم علی بن مهزیار اهوازی 7 میلیارد تومان است.

وی همچنین از پیشرفت 60درصدی امامزاده صالح ایذه خبر داد و پایان دیماه امسال را برای اتمام سفت کاری این پروژه وعده داد.

* اختیار تنها 1.5 درصد از موقوفات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: در بخش موقوفات خوزستان تنها 1.5 درصد در اختیار این اداره کل است و در زمینه متصرفان اقدامات خوبی تاکنون انجام شده و توانستیم در برخی شهرستان‌ها موقوفات را احیا کنیم.

میرمحمدی اظهار کرد: در پنج ماهه امسال 92مورد زمین وقفی از سوی خیران خوزستانی داشتیم.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول