اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 35 مؤسسه سیستان‌وبلوچستان صورت می‌گیرد

اجرای طرح جزء خوانی قرآن در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی سیستان‌و‌بلوچستان گفت: به همت این اتحادیه طرح جزء‌ خوانی قرآن در 35 مؤسسه این استان اجرا می‌شود.

اجرای طرح جزء خوانی قرآن در سیستان‌وبلوچستان

سید مهدی پورموسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: به همت اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی سیستان‌وبلوچستان طرح جزء خوانی قرآن با حضور قرآن‌‌آموزان در 35 مؤسسه این استان اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح از اول ماه رمضان در این مؤسسات قرآنی آغاز شده است و تا پایان ماه رمضان طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ادامه می‌یابد.

این مسئول بیان کرد: ساعت برگزاری این محافل قرآنی به مؤسسات واگذار شده است تا این مراکز با انتخاب زمان مناسب شاهد حضور بیشترین تعداد قرآن‌‌آموزان در این محافل باشند.

پورموسوی تصریح کرد: این مؤسسات می‌توانند با هدف ایجاد تنوع در امر آموزش قرآن در خلال اجرای این طرح از جزء قرائت شده سؤال طرح و به برگزاری مسابقه اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآن‌ آموزی و حضور جوانان و نوجوانان در این محافل برگزار می‌شود.

* آغاز ثبت‌‌نام دوره‌های قرآنی در زاهدان

مسئول مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی فجر آفرین زاهدان همچنین گفت: ثبت‌نام دوره‌های قرائت، روخوانی و روان‌خوانی، صوت و لحن، فصیح خوانی، تجوید، مفاهیم و حفظ قرآن ‌کریم از نهم مردادماه آغاز و 14 مردادماه ادامه دارد.

پورموسوی اضافه کرد: همچنین مرحله دوم این دوره‌ها همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) آغاز و تا پایان شهریور‌ماه سال‌ جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مربیان این دوره‌ها جعفری، روستا، جلال‌زایی و مختاری هستند، افزود: کتاب‌های روخوانی نور، روان‌خوانی سطح دو استاد حبیبی، مفاهیم سطح یک تا شش استاد وکیل، کتاب‌های مورد تدریس در این دوره‌ها می‌باشد.

مسئول مؤسسه فجر آفرین زاهدان بیان داشت: هدف از برگزاری این دوره‌ها، آموزش علاقمندان به ساحت قرآن‌ کریم است و با توجه به منویات مقام معظم رهبری انتظار داریم حافظان و قاریان قرآن‌ کریم را در جامعه افزایش دهیم.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول