اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه:

تحمل انجام تکلیف صلح با معاویه از سختی جهاد دشوارتر بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: قطعاً تحمل انجام تکلیف صلح از سختی جهاد و شهادت بسی دشوار تر بود چراکه امام حسن(ع) جام زهر صلح معاویه را نوشید.

تحمل انجام تکلیف صلح با معاویه از سختی جهاد دشوارتر بود

 حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی‌مقدم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: روحیه تعبد و خدامحوری امام حسن مجتبی(ع) به گونه‌ای بود که تمام توانایی آن شخصیت بزرگ را در مسیر انجام تکلیف تسخیر کرده بود.

حسینی‌مقدم افزود: لذا امام حسن(ع) در میدان نبرد حضور دارند چراکه هم جام زهر صلح با معاویه را به سر می‌کشد که قطعاً تحمل انجام تکلیف صلح از سختی جهاد و شهادت در راه خدا بود که بسی دشوارتر برای حضرت بود و این موضوع از ابعاد سیاسی زندگی امام حسن مجتبی(ع) است که نشان از استقامت آن حضرت در انجام تکالیف الهی در عرصه سیاسی و اجتماعی است.

وی با اشاره به گوشه‌هایی از زندگی امام حسن مجتبی(ع) خاطرنشان کرد: گمان می‌کنم نیاز خانواده‌های امروز ما الگوپذیری از اخلاق کریمانه امام حسن مجتبی(ع) است تا شاهد این همه جدایی و طلاق و پیامدهای منفی اجتماعی نباشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: روحیه جوانمردی، سخاوت و برخوردهای کریمانه خاص امام حسن مجتبی(ع) بود و از سخاوت‌های او همین بس که چندین بار تمام اموالش و یا نصف آن را در راه خدا انفاق فرمودند.

وی خاطرنشان کرد: از کرامات اخلاقی آن بزرگوار می‌توان به زندگی ایشان اشاره کرد که در درون منزل خود با قاتل خود کریمانه و با مدارا زندگی کرد و باید انسان خیلی کرامت داشته باشد، که بتواند همسر را که قاتل اوست در درون منزل با رفتار حسنه تحمل کند و الگویی برای جامعه اسلامی است.

حسینی‌مقدم با اشاره به برخی شاخص‌های اخلاقی آن امام همام‌، گفت: ویژگی شاخص امام حسن مجتبی(ع) قرابت و نزدیکی این شخصیت بزرگ به پیامبر اسلام، فاطمه زهرا(س) و علی‌ابن‌ابیطالب(ع) است، یعنی نزدیک‌ترین فرد به این خاندان که کامل‌ترین انسان‌های تاریخ محسوب می‌شوند امام حسن مجتبی(ع) است.

وی افزود: امام حسن مجتبی(ع) آنقدر در این خانواده توانسته خود را به کمال برساند که به همراه بردار بزرگوارش سیدالشهدا در ردیف آن سه بزرگوار قرار گرفته‌اند و جزو 5 تنی است که از جایگاه بی‌نظیری در عالم بشریت و عالم معنا برخوردار است‌. 

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول