به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجتالاسلام محمدمهدی حاتمی در نشست آموزشی «وقف و روابط عمومی» در یزد اظهار داشت: اطلاعرسانیهایی که از سوی روابط عمومیها و رسانه در حوزه وقف صورت میگیرد، در توسعه و احیای فرهنگ وقف بسیار تاثیرگذار است.
وی یادآور شد: برای احیای فرهنگ وقف نیاز به آموزش روابط عمومیهای ادارات اوقاف همچنین تعامل با رسانهها به ویژه رسانه ملی ضروری است.
حاتمی خاطرنشان کرد: روابط عمومی در هر مجموعه و نهادی نشان دهنده شخصیت آن دستگاه است و به طور قطع ادارات اوقاف و امور خیریه باید در زمینه روابط عمومی فعالیتی در خور شأن این مجموعه عظیم داشته باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: در تعریف روابط عمومی از سه مؤلفه مهم تبادل، اطلاعات و احساسات میتوان نام برد.
حاتمی شناخت مخاطبین دستگاه را از وظایف روابط عمومی برشمرد و تاکید کرد: روابط عمومی قوی باید ظرفیت و ساختارهای شنیدن را در خود ایجاد کند تا اثرگذار بوده و مجموعه را به رشد برساند.
وی اعتمادسازی به اخبار و گزارشها، تسهیل روابط درون دستگاه، ارتباط بین مدیریت و کارکنان، جمعآوری بازخوردها و برنامهریزی به منظور شناساندن دستگاه مربوطه به جامعه را از رسالتهای روابط عمومی دانست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به تعریف وقف افزود: در گذشته کلیه خدمات اجتماعی توسط سنت حسنه وقف ارائه میشده و امروز ثمرات این موقوفات و رقبات در راه نیت واقفین خیر اندیش مصرف خواهد شد.
حاتمی با بیان برخی از احکام مورد نیاز در رابطه با وقف، همکاری و اطلاع رسانی بیشتر مسئولان روابط عمومی ارگانهای مستقر در اراضی موقوفه در زمینه احکام وقف را خواستار شد.
انتهایپیام/خ20/گ1003