اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایر خراسان‌شمالی خبر داد

خسارت 15 میلیارد ریالی سیل به ایل راه‌های خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایر خراسان‌شمالی میزان خسارت وارد شده بر اثر سیل به ایل راه‌های عشایر این استان طی امسال را افزون بر 15 میلیارد ریال اعلام کرد.

خسارت 15 میلیارد ریالی سیل به ایل راه‌های خراسان‌شمالی

موسی‌الرضا شادمهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد:‌ این ایل راه‌ها در شهرستان‌های اسفراین، شیروان، بجنورد، مانه و سملقان و جاجرم به سبب جاری شدن سیل خسارت دیدند.

وی بیشترین خسارت وارده به ایل راه‌های خراسان‌شمالی را مربوط به شهرستان مانه و سملقان عنوان و تصریح کرد:‌ اکنون به سبب خسارت ایل راه‌های خراسان‌شمالی تردد در این ایل راه‌ها با مشکلاتی همراه است.

مدیرکل امور عشایر خراسان‌شمالی اظهار کرد: گزارش مربوط به خسارت‌های وارد شده به ایل راه‌های استان به مدیریت بحران خراسان‌شمالی انعکاس یافته است.

به گفته وی، تاکنون هیچ‌گونه اعتباری برای جبران خسارت وارده به ایل راه‌های استان اختصاص نیافته که البته قرار است تا بخشی از خسارت‌های وارد شده با تأمین اعتبار به انجام برسد.

عشایر کوچ رو در خراسان‌شمالی شامل سه هزار و 560 خانوار بوده که این عشایر از طریق سه ایل راه‌های شمالی و جنوبی و میانی به ییلاق و قشلاق در زمان خود می‌پردازند.

به گزارش فارس، عشایر خراسان‌شمالی دارای 700 هزار واحد دامی بوده که سالانه 7 هزار و 500 تن تولید گوشت قرمز و هزار و 370 تن تولید پشم دارند.

عشایر خراسان‌شمالی 5/2 درصد از جمعیت استان را تشکیل داده و بیش از 30 درصد گوشت قرمز تولیدی در خراسان‌شمالی را بر عهده دارند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول