اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با انجام ثبت نام از 10 مرداد تا 25 شهریور ماه امسال

مرحله استانی مسابقات قرآن کرمان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: مسابقات مرحله شهرستانی قرآن کریم استان کرمان دهه کرامت و مسابقات مرحله استانی دهه امامت و ولایت برگزار می‌شود.

مرحله استانی مسابقات قرآن کرمان برگزار می‌شود

روح‌الله رستمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: ثبت نام مسابقات اذان، ابتهال، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم استان از 10 مرداد ماه آغاز و تا 25 شهریور ماه ادامه دارد.

وی افزود: این مسابقات در مرحله شهرستانی و استانی برگزار می‌شود که در مرحله شهرستانی مسابقات اذان و ابتهال و در مرحله استانی همه رشته‌ها به رقابت گذاشته می‌شوند.

وی شرط برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات اذان و ابتهال را حد نصاب شرکت کنندگان دانست و تصریح کرد: در صورت عدم حد نصاب شرکت کنندگان، این مسابقات در شهرستان‌های همجوار برگزار می‌شود که از این مرحله سه نفر به مرحله استانی راه می‌یابند.

رستمی از برگزاری این مسابقات در دو بخش شکوفه‌ها و بزرگ‌سالان خبر داد و بیان داشت: در بخش اذان و ابتهال یک نفر از گروه خواهران و یک نفر از گروه برادران و در بخش مدیحه‌سرایی وهمخوانی قرآن کریم نیز یک گروه خواهران و یک گروه از برادران که نمره حد نصاب را کسب کنند به مسابقات کشوری راه می‌یابند.

مسئول روابط عمومی اوقاف کرمان دهه کرامت را زمان برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی و دهه امامت و ولایت را زمان برگزاری مسابقات مرحله استانی عنوان کرد و اذعان داشت: امسال مسابقات قرآن کریم در بخش ترتیل، قرائت، حفظ و مفاهیم همزمان با مسابقات اذان، ابتهال و مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.

رستمی گفت: در صورت انصراف نفرات و یا گروه‌های برتر استانی از حضور در مسابقات کشوری سهمیه استان از بین می‌رود و نفرات و گروه‌های بعدی نمی‌توانند جایگزین شوند لذا از قبول شدگان تعهد اخلاقی مبنی بر حضور در مسابقات کشوری گرفته می‌شود.

وی ادارات اوقاف استان کرمان را مسئول ثبت نام متقاضیان اعلام کرد.

مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: محمود سلمان‌ الحلفاوی از قاریان برجسته کشور مصر یازدهم مرداد ماه وارد کرمان می‌شود.

رستمی با بیان اینکه سعی شده است که از حضور این قاری برجسته حداکثر بهره‌مندی در استان داشته باشیم، تصریح کرد: محمود سلمان الحلفاوی به مدت پنج روز در استان به اجرای تلاوت می‌پردازد.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول