اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته سوم ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود

نخستین دوره مسابقات قرآنی کودکان و نوجوانان در البرز

خبرگزاری فارس: مدیر کل کانون پرورشی فکری کودکان البرز گفت: نخستین دوره مسابقات حفظ و قرائت کلام‌الله مجید، همزمان با هفته سوم ماه مبارک رمضان در این استان برگزار می‌شود.

نخستین دوره مسابقات قرآنی کودکان و نوجوانان در البرز

صفی‌الله رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: ماه مبارک رمضان به نام ماه قرآن در میان امت اسلامی شناخته می‌شود.

مدیر کل کانون پرورشی فکری کودکان البرز تصریح کرد: در این ماه توجه به قرآن برکات و دستاورهای بسیاری داشته و مردم ولایی و مسلمان کشورمان نیز طی ماه مبارک رمضان با حضور در مجالس و محافل قرآنی، توجه ویژه‌ای به این مهم دارند.

لزوم آشنایی کودکان با تعالیم قرآنی

این مسئول در ادامه با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب علیه اصول و آرمان‌های اسلام و انقلاب گفت: همان طور که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تاکید فرمودند، تنها راه نجات ملت ایران مانوس شدن با قرآن است.

مشاور استاندار البرز در امور آموزشی و پرورشی ادامه داد: در شرایطی که غربی‌ها بیشترین تلاش را برای دوری جوانان مسلمان از آموزه‌های قرآنی دارند، باید شرایط آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با کلام‌الله مجید را با اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی فراهم کرد.

رمضانی افزود: در همین راستا برای نخستین بار در استان البرز طرح مسابقات حفظ و قرائت قرآن مجید در دستور کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار گرفت که طی هفته سوم ماه مبارک رمضان این طرح اجرایی خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که خانواده‌ها برای شرکت فرزندان خود در این طرح باید چه اقدامی انجام دهند؟ گفت: نخستین شرط این است که شرکت کنندگان در گروه‌های سنی 4 تا 16 سال باشند که همین دوره سنی نیز در زمان برگزاری مسابقات به چند گروه تقسیم می‌شوند.

به گفته مدیر کل کانون پرورشی فکری کودکان استان البرز هم اکنون مراحل ثبت‌نام و جذب علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقه در تمام مراکز و دفاتر این کانون واقع در استان البرز انجام می‌شود.

رمضانی عنوان کرد: گروه نخست مربوط به کودکان 4 تا 6 ساله است که در بخش حفظ و قرائت سوره قدر شرکت کرده و گروه بعدی 7 تا 11 ساله هستند که برای آنها حفظ و قرائت آیة الکرسی در نظر گرفته شده است.

این مسئول اذعان داشت: همچنین نوجوانان 12 تا 16 ساله نیز باید در بخش حفظ و قرائت سوره واقعه در مسابقات شرکت کنند که در نهایت از برگزیدگان با حضور مسئولان ارشد استانی تقدیر خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین این مسابقات دارای حواشی فرهنگی نیز هست که طی آن محصولات فرهنگی با موضوعات قرآنی عرضه شده و کودکان و نوجوانان نیز می‌توانند آثار خود در این حوزه را برای نمایش به دبیرخانه مسابقات ارائه کنند.

انتهای‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول