اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه رمضان

50 محفل انس با قرآن در همدان فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: 50 محفل انس با قرآن در ماه رمضان در مساجد و نمازخانه‌های مدارس استان فعالیت می‌کنند.

50 محفل انس با قرآن در همدان فعالیت می‌کنند

عباس حسنی‌محتشم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص کسب رتبه برتر در سی‌امین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی اظهار داشت: این مسابقات که در بین دانش‌آموزان مقطع راهنمایی و دبیرستان سراسر کشور در اصفهان برگزار شد، دانش‌آموزان در بحث حفظ مفاهیم، قرائت، نهج‌البلاغه، اذان و... باهم به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: در این مسابقات قرآنی که 90 هزار نفر از دانش‌آموزان کشور حضور داشتند دانش‌آموزان همدانی موفق به کسب رتبه برتر در بین شرکت‌کنندگان شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: 56 نفر از دانش‌آموزان پس از گذراندن سه مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای و استانی به این مسابقات اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان همدانی با کسب 10 رتبه، همدان جزو استان‌های برتر کشور اعلام شد و همچنین استان همدان طی چند سال متوالی رتبه‌های ممتازی را کسب کرده است.

حسنی‌محتشم در رابطه با برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان یادآور شد: با شروع ماه رمضان 50 محفل ختم قرآن و انس با قرآن شامل آموزش و تفسیر قرآن در مساجد و نمازخانه‌های مدارس بر پا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تأکید کرد: این محفل قرآنی که با حضور 10 هزار شرکت‌کننده شروع به کار کرده یک برنامه بسیار بزرگی است که امسال برای نخستین بار در استان اجرا شد و پیش‌بینی می‌شود با تقویت هر چه بیشتر در سال‌های آینده نیز این برنامه ادامه پیدا کند.

وی تأکید کرد: مبلغ 750 میلیون ریال برای برگزاری مراسم و دعوت از قاریان و اساتید بین‌المللی و استانی و پذیرایی و افطار و تقدیر از حافظان و قاریان از طرف اداره کل آموزش و پرورش استان همدان اختصاص داده شده است.

حسنی‌محتشم در پایان گفت: 150 مدرسه قرآنی نیز در کنار محافل قرآنی و با حضور 6 هزار دانش‌آموز به فعالیت‌های قرآنی در ماه رمضان ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول