اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی استان قم:

ظرفیت اقامتی استان متناسب با حجم تقاضاها نیست

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: ظرفیت اقامتی استان متناسب با حجم تقاضا نیست و مسئولان باید از این ظرفیت در راستای رونق اقتصادی استان استفاده کنند.

ظرفیت اقامتی استان متناسب با حجم تقاضاها نیست

سیدمهدی حیدرآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: این ستاد وظایف مختلفی مانند نظارت و بازرسی بر اماکن ارائه‌کننده خدمات گردشگری مانند رستوران و هتل را پیگیری می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: کمیته دیگر این اداره در راستای اطلاع‌رسانی گردشگری فعالیت می‌کند و در مناسبت‌های مختلف مانند نیمه شعبان همکاری تنگاتنگی با دستگاه‌های مختلف دارد.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به کمیته اسکان اداره‌ کل میراث فرهنگی گفت: تعداد گردشگران در مناسبت‌های مختلف در استان به اوج خود می‌رسد که می‌توانند از امکانات اقامتی و اسکان گردشگران این کمیته استفاده کنند.

وی به زائران و گردشگران خارجی قم اشاره کرد و افزود: عمده گردشگران خارجی از کشورهایی مانند عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس هستند که مشترکات فرهنگی فراوانی با آنها داریم.

حیدرآبادی خاطر نشان کرد: بسیاری از گردشگران خارجی در قالب تور مسافرتی به قم سفر می‌کنند، بنابراین باید راهنما داشته تا بتوانند با افراد مختلف ارتباط برقرار کنند.

وی با بیان اینکه 184 واحد در قالب هتل، هتل آپارتمان، مهمان‌پذیر و واحدهای اقامتی استیجاری موقت در استان وجود دارد گفت: 300 تا 400 تخت در این واحدها قرار دارد که سعی شده از ظرفیت‌های خالی واحدهای اقامتی استفاده کنیم.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطر نشان کرد: ظرفیت اقامتی استان متناسب با حجم تقاضا نیست، بنابراین می‌طلبد همه مسئولان کمک کنند تا از این ظرفیت که سبب رونق اقتصادی می‌شود نهایت استفاده صورت گیرد.

وی با اشاره به سند توسعه استان در برنامه توسعه چهارم و پنجم گفت: گردشگری و زیارت محور توسعه استان است بنابراین باید همه مسئولان در این راستا بیشتر وجه همت گمارند تا جوانان مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول