اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم:

روستاهای هدف گردشگری قم تابلودار می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از تهیه و نصب تابلوهای راهنما در روستاهای هدف گردشگری این استان خبر داد.

روستاهای هدف گردشگری قم تابلودار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، علیرضا ارجمندی با اشاره به اهمیت متنوع‌سازی شاخه‌های مختلف گردشگری در استان، معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های طبیعی استان به گردشگران را از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و گفت: در جلسه اخیر کمیته گردشگری روستایی و طبیعت‌گردی مقرر شد با همکاری بخشداری و دهیاری‌های روستاهای هدف گردشگری قم، جاذبه‌های گردشگری، مذهبی، فرهنگی و تاریخی این روستاها توسط تابلوهای راهنما به گردشگران معرفی شوند.

وی با اشاره به ضرورت رونق طبیعت‌گردی در استان قم گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان در این بخش، برنامه‌ریزی مناسب و تعامل جوامع محلی با سازمان‌های مسئول می‌تواند موجب توسعه زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان گفت: در این جشنواره که با حضور جمعی از مسئولان و مدیران و کارآفرینان استان قم در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی، فرهنگی و هنری در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای امام خمینی(ره) قم برگزار شد، از میان 9 کارآفرین برتر، مجید جهانی هنرمند صنایع دستی قم در رشته قالی و گلیم، عنوان کارآفرین برتر صاحب ایده نو را کسب کرد و با اهداء هدایایی از وی تجلیل شد.

وی رویکرد این اداره کل را حمایت از کارآفرینان و ارتقای فرهنگ کارآفرینی عنوان کرد و گفت: کارآفرینی به‌ویژه در حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی موجب رونق سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال در این بخش می‌شود و افرادی که با قبول خطر مالی و روانی، وارد این عرصه می‌شوند باید از سوی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی مورد حمایت قرار گیرند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول