اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس خبر داد

عدم پرداخت تسهیلات کم‌بهره به سرمایه‌گذاران مشکل گردشگری همدان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم پرداخت تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری از مشکلات سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری است.

عدم پرداخت تسهیلات کم‌بهره به سرمایه‌گذاران مشکل گردشگری همدان

ابراهیم کارخانه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای گردشگری همدان اظهار کرد: استان همدان از دیرباز نخستین پایتخت قوم ایرانی بوده به طوری که طبیعت بکر، تنوع قومی و مذهبی و فرهنگی و در نهایت افزونی تعداد جاذبه‌های گردشگری با رقمی بیش از یک هزار و 800 اثر شناسایی شده در آن شناخته شده است.

وی با بیان اینکه همدان از معدود استان‌های توانمند در زمینه‌های گردشگری محسوب می‌شود، افزود:‌ همدان با دارا بودن آثار شاخص تپه هگمتانه، شهر دستکند زیرزمینی ارزانفود، شهر زیرزمینی سامن و جاذبه‌های طبیعی مانند غار علیصدر، سراب‌های گیان و گاماسیاب شهرستان نهاوند از جمله‌های مواردی است که استان همدان را از دیگر استان‌ها متمایز می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به نقاط قوت استان در بخش گردشگری اشاره کرد و گفت: همدان فرصت‌های جذب، توسعه و فعالیت گردشگری در استان را دارد به طوری که می‌توان با گسترش ورزش‌های زمستانی برای توسعه پایدار فعالیت‌های توریستی و اکوتوریستی استفاده کرد.

وی به وجود شرایط اقلیمی مناسب در حدود نیمی از سال، اشاره کرد و اظهار کرد: وجود مناطق حفاظت شده خان‌گرمز و لشکر در از عواملی است که موجب آماده بودن شرایط عمومی و اختصاصی استان برای توسعه فعالیت‌های گردشگری می‌شود.

کارخانه‌ای یکی از مشکلات و تهدیدهای گردشگری استان را فصلی بودن گردشگری استان دانست و افزود: عدم تعامل و همکاری دستگاه‌های ذیربط با وجود تأکید مطالعات آمایش استان مبنی بر تعیین راهکار توسعه استان به گردشگری از جمله این مشکلات است.

وی با اشاره به عدم پرداخت تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری بیان داشت: مشکلات سیستم اداری در راستای جذب سرمایه‌گذاران بخش گردشگری مانند پروژه‌هایی مثل شهربازی ارم و پارک آب‌بهار از دیگر مشکلات این حوزه به شمار می‌رود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در راستای آماده‌سازی یکی از روستاهای هدف گردشگری استان برای بازدید و اقامت مسافران علاقمند به طبیعت نیازمند فعال‌سازی کمیته هماهنگی طبیعت‌گردی هستیم تا در این زمینه مساعدت کند.

وی با تأکید بر برگزاری همایش بزرگ آژانس‌داران فعال کشور، ابراز داشت: همایش بزرگ آژانس‌داران فعال کشور در زمینه تورهای ورودی در شهریور ماه سال جاری به منظور معرفی و گنجاندن استان همدان در بسته‌های تورها برگزار شود تا بتوانیم معرفی استان را به نحو مطلوبی داشته باشیم.

کارخانه‌ای اظهار کرد: ایجاد گردشگری مجازی و فضای الکترونیکی برای دستیابی سریع‌تر مسافران به اطلاعات و امکانات گردشگری استان و رزرو جا در راستای تحقق گردشگری مطلوب لازم است.

وی با توجه به پتانسیل‌ درمانی و شرایط مطلوب آب و هوایی برای جذب مسافرانی که به منظور درمان از کشورهای همجوار وارد کشور می‌شوند، به ضرورت فعال‌سازی کمیته گردشگری سلامت و درمان تاکید کرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول