اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با برپایی نمایشگاه کشوری صنایع دستی

چهارمحال و بختیاری مجری برگزاری تورهای گردشگری می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از برگزاری تورهای گردشگری همزمان با نمایشگاه صنایع دستی کشور در این استان خبر داد.

چهارمحال و بختیاری مجری برگزاری تورهای گردشگری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهرداد رئیسی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری این اداره‌کل، اظهار داشت: در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنایع دستی کشوری تورهای گردشگری در این استان برای بازدید از مناطق توریستی و گردشگری استان برپا می‎شود.

وی افزود: شرکت‎کنندگان در نمایشگاه فرصت دارند از جاذبه‌های دیدنی این استان به‌ویژه قلعه چالشتر، قلعه دزک، قلعه سردار اسعد جونقان، پل زمانخان سامان و آبشار پیر غار دیدن کنند.

رئیسی با بیان اینکه کارگاه آموزش تولید و بازاریابی محصولات صنایع دستی از جمله برنامه‌های جنبی نمایشگاه است، بیان داشت: اعضای کمیته پایش تجارت خارجی استان و اتاق بازرگانی، برای همکاری در برپایی نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از فعالیت 26 رشته هنری در این استان خبر داد و افزود: گلیم‌بافی، مینیاتورسازی، سرمه‌دوزی، خیاطی لباس مردانه و زنانه بختیاری، طراح نقشه فرش، کیف‌دوزی، معرق‌کاری، قلمزنی، سازنده تار، سفالگری، خاتم‌کاری از جمله زمینه‌های فعالیت این هنرمندان است.

وی با بیان اینکه از بخش صنایع دستی با توجه به قابلیت‌هایش حمایت لازم انجام می‌شود، تصریح کرد: بی‌شک رشته‌های بومی ریشه در فرهنگ غنی هر قوم و به‌طور اخص این استان دارد و پرداختن به آنان در اصل اشاعه یکی از عناصر مهم فرهنگی است.

رئیسی خاطرنشان کرد: بر همین اساس ماندگاری صنایع ‌دستی را در توجه و گسترش به رشته‌های بومی، صنعتی و آموزش صحیح رشته‌های آموزشی می‌توان جستجو کرد.

وی اشتغالزایی را هدف اصلی طرح‌های صنایع دستی اعلام کرد و گفت: حمایت از صنعتگران و هنرمندان برای ایجاد شغل از دیگر اهداف به شمار می‎رود.

رئیسی تأکید کرد: اشتغالزایی که از طریق صنایع دستی صورت می‎گیرد با کمترین سرمایه می‎توان یک شغل با بازدهی بالا ایجاد کرد.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول